فرشته فهمیده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این جشنواره هرساله در آستانه سال نو به صورت رقابت گروهی با هدف گسترش فرهنگ غنی اسلامی - سنتی ایرانی در مدارس البرز اجرا می شد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس در فضای مجازی درحال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه نوروز یکی از آیین های کهن مردم ایران است ، خاطرنشان کرد: هر سال بهار برای ما پیام هایی چون نو شدن، تغییر و تحول ، رویشی دوباره ، خانه تکانی خانه و دل ، مهربان بودن و عشق ورزیدن ، دست دیگران را گرفتن، متواضع بودن، انصاف و عدالت داشتن ، احترام به بزرگترها را به همراه دارد.

فهمیده تصریح کرد: مردم ایران دراین آیین شکرانه یک سال زندگی کردن را با ذکر صلوات، دعا و قرائت قرآن کریم در سر سفره هفت سین به جای می آورند.

وی از برگزاری این جشنواره در فضای مجازی به عنوان یک فرصت برای آشنایی دانش آموزان با رسوم نوروز باستانی ایران ،ایجاد شور و نشاط در بین اعضای خانواده با توجه به وضعیت موجود در جامعه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین تقویت کار گروهی در کانون خانواده ایرانی یاد کرد.

فهمیده ادامه داد: در این جشنواره خلاقیت و علاقه دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی به رسوم کهن ایرانی نیز به نمایش درمی آید.

 وی افزود: جشنواره هفت سین امسال دارای پیام های آموزشی و تربیتی در حوزه سلامت و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است تا باردیگر اعلام کنیم ملت قهرمان ایران مقاوم و پیروزند و راه امام و شهدا ادامه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: این جشنواره با همفکری دانش آموزان ، همراهی اولیاء و راهبری معلمان در کلاس ها ی درس مجازی کلید خورده است.

فهمیده تاکید کرد: دراین جشنواره معلمان پیام های آموزشی ویژه آداب و رسوم نوروزاز دیدگاه علوم اسلامی - اجتماعی را در قالب فعالیت های گروهی و فردی را به دانش آموزان انتقال می دهند تا آنان با فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی آشنا تر شوند و در حفظ این رسوم بکوشند تا از نظر روحی و جسمی شاداب باشند.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

تاکنون ۲ هزار نفر در البرز مبتلا به علائم اویه و قطعی کرونا شده اند که ۱۱۹ نفر آنان جان باختند و یک هزارو۳۰۰ نفر بهبود یافتند.

اکنون ۴۵۰ بیمار دیگر در بیمارستان های البرز بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.