به گزارش ایرنا، همه ساله و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بسیاری از مردم و به ویژه جوانان، در آئینی سنتی، چهارشنبه آخر سال را با شیوه‌های مختلف و البته در برخی از موارد خطرناک، جشن می‌گیرند، شادی‌هایی که با استفاده از مواد محترقه به آسیب‌دیدگی افراد منجر می‌شود.

با شیوع ویروس کرونا، آئین سنتی چهارشنبه سوری، با حواشی این بیماری گره خورده و تمامی مسئولان از مردم می‌خواهند که امسال در خانه مانده و از بروز حوادث ناشی از این جشن، جلوگیری کنند.

این که روزها تمامی امکانات بهداشتی و درمانی، توان و ظرفیت گروه‌های امدادی و نیروهای خدمات رسان به مقابله با شیوع ویروس کرونا معطوف شده، ماندن افراد در منزل و عدم شرکت در مراسم چهارشنبه آخر سال می‌تواند چرخه انتقال ویروس کرونا را در هم شکند.

با حضور در آئین چهارشنبه سوری، آتش کرونا را شعله‌ور نکنیم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین از مردم خواست تا با عدم حضور در مراسم چهارشنبه‌سوری، آتش بیماری کرونا را شعله‌ور نکنند.

محسن پارسا به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات درمانی ورامین تلاش دارد تا در کنار انجام وظایف سازمانی، به ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی اقدام کند از این رو از مردم درخواست می‌شود تا با عدم حضور در خیابان‌ها در چهارشنبه آخر سال و استفاده نکردن از مواد محترقه، خدمتگزاران خود در این سازمان را در مقابله با شیوع این بیماری یاری کنند.

وی اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین با نصب ده‌ها بنر در سطح شهر، پویش مردمی نه به چهارشنبه سوری را ترویج می‌دهد و از مردم نیز انتظار دارد تا با ماندن در خانه، علاوه بر جلوگیری از بروز حوادث مختلف، آتش بیماری کرونا را شعله ور نکنند.

با حوادث چهارشنبه آخر سال، مشکلات جامعه را بیشتر نکنید

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پیشوا نیز گفت: مردم می‌توانند با عدم حضور در خیابان و شرکت در مراسم چهارشنبه آخر سال، از بروز مشکلات جدید برای جامعه پیشگیری کنند.

مجید اصغری افزود: در حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال معمولا کوچکترین خطا، بزرگترین حوادث را به همراه می‌آورد از این روز از مردم استدعا می‌کنیم در شرایطی که همه امکانات شهرستان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بسیج شده، برنامه‌های مربوط به آئین چهارشنبه سوری را برگزار نکنند تا مشکلات جامعه کمتر شود.

وی تصریح کرد: قطعا مردمی که این روزها با شور و اشتیاق و داوطلبانه به مقابله با شیوع ویروس کرونا شتافته‌اند، با درک صحیح از شرایط و مسئولیت‌پذیری، دغدغه مسئولان را کاهش داده و با ماندن در خانه، از بروز حوادث معمول چهارشنبه آخر سال پیشگیری می‌کنند.

مردم و جوانان مسئولانه در مراسم چهارشنبه آخر سال شرکت نکنند

فرماندار قرچک از مردم خواست تا مسئولانه از شرکت در مراسم مربوط به چهارشنبه آخر سال خودداری کنند تا از بار اضافی به مراکز درمانی، امدادی و خدماتی که این روزها درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند، افزوده نشود.

بهمن خطیبی گفت: یقینا با عدم برگزاری آئین چهارشنبه آخر سال، خللی در آداب و رسوم مردم ایجاد نمی‌شود و از خطر شیوع ویروس کرونا در اجتماعات مردمی کاسته می‌شود.

ظرفیت بیمارستان‌ها به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته است

رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی شهدای ۱۵ خرداد ورامین گفت: امروز تمام ظرفیت مراکز درمانی، کادر پزشکی وپرستاری و تجهیزات بیمارستانی به مقابله با بیماری کرونا اختصاص یافته و مردم نباید با حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال، این ظرفیت را معطل کنند.

دکتر علی فتحی افزود: بروز حوادث مربوط به آئین چهارشنبه آخر سال، علاوه بر این که باعث به خطر افتادن سلامتی افراد می‌شود، ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی که به مقابله با ویروس کرونا اختصاص یافته، معطل کرده و توان محدود کادر درمانی را ضایع می‌کند.

وی اظهار کرد: اجتماعات مردمی علاوه بر این که خطر شیوع ویروس خطرناک کرونا را افزایش می‌دهد باعث می‌شود تا در صورت بروز حادثه برای افراد و مراجعه آنان به مراکز درمانی و بیمارستانی، امکان ابتلای افراد در محیط‌های آلوده افزایش پیدا کند لذا از کلیه مردم به ویژه جوانان درخواست می‌شود تا از شرکت در مراسم چهارشنبه سوری اجتناب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.