مجید شیرانی روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با گذشت ۲۲ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، روند شیوع این بیماری در استان اگرچه دیرتر از سایر استانها شکل گرفت، اما در شیب صعودی قرار دارد و اوج شیوع بیماری تا هفته نخست فروردین ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۱۹ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در استان شناسایی شده است اما از این تعداد تاکنون ۷۰ نفر بستری هستند و مابقی ترخیص شده‌اند.

شیرانی، تعداد فوتی‌های مبتلا به ویروس کرونا در استان را ۶ نفر اعلام کرد و گفت: همچنین از تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا، ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU ) بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تراکم در بیمارستان‌های استان زیاد نیست، خاطرنشان کرد: امید است با کنترل وضعیت استان نیازی به راه‌اندازی نقاهتگاه نداشته باشیم.

شیرانی در ادامه با توصیه نسبت به خودداری از خرید ماهی قرمز شب عید و آجیل‌های روباز، افزود: اگر مردم با ازدحام در بازار و خرید محصولات غیربهداشتی توصیه های پزشکی را رعایت نکنند وضعیت استان رو به سخت‌تر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از مردم استان تقاضا می‌شود آداب و رسوم آخر سال، سفرها و دید و بازدیدهای عید نوروز را تعطیل کنند و با در خانه ماندن امسال عیدی متفاوت‌تر از سالهای گذشته برگزار کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.