به گزارش ایرنا، آیت الله سیداحمد خاتمی عصر پنجشنبه در ویژه برنامه بصریت عاشورایی در امامزاده محمد(ع) کرج با بیان اینکه همه ما عاشورایی و کربلایی هستیم ، اظهار داشت: مسئولان این واقعیت را باید دیده باشند که آمریکا و اروپا هر دو مصمم به برخورد با نظام اسلامی هستند.

وی ادامه داد: به فضل خداوند همانند سیدالشهدا (ع) مقاومت کرده و دشمنان را ناکام خواهیم گذاشت.

خاتمی با بیان اینکه عاشورا نه یک جرقه بلکه جریانی است که هر روز ادامه دارد، گفت: باید کربلایی مانده و راه امام حسین(ع) که راه  عزت است در پیش بگیریم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان نهضت امام حسین(ع) بدشان می آید که نگاه ما به این نهضت حسینی باشد و آن را تحریف می کنند تا این چراغ روشن نماند.

امام جمعه موقت تهران  با بیان اینکه ۲ نگاه نسبت به جریان عاشورا وجود دارد، اظهار داشت: یک نگاه این است که عاشورا را جرقه ای ببینیم که از صبح عاشورا شروع شده و عصر همان روز با آتش زدن خیمه های امام حسین (ع ) به پایان می رسد، اما نگاه دوم جریان عاشورا را جرفه نمی بیند بلکه از حیث این نگاه، مبارزه با

باطل تا قیامت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نگاه دوم، نگاه اهل بیت و امام حسین (ع) است، اظهار داشت: عزاداران حسینی باید اردوگاه خود و دشمنان را بشناسند چرا که یزیدیان همچنان زنده هستند. یزید در سال ۶۱ هجری به خیمه های امام حسین(ع) هجوم برد و خیلی ها را به شهادت رساند و امروز نیز اگر ترامپ که ۱۰ هزار طفل یمنی را به شهادت رسانده یزید نیست پس چه کسانی یزیدیان هستند؟

آیت الله خاتمی گفت: امروز آل سعود یعنی بن سلمان و پدرش و آل خلیفه، شمر زمان  هستند که لحظه به لحظه در یمن و بحرین انسان های بسیاری را می کشند.

وی با بیان اینکه  مراقب باشیم در چه اردوگاهی قرار داریم، خاطرنشان کرد: بر این باوریم که زیر این آسمان، تنها اردوگاه امام حسین(ع ) ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است زیرا  هدف این نظام آن است که نام امام حسین(ع) و کربلا پرآوازه باشد.

آیت الله خاتمی بیان داشت:  آنها که مجلس عزا می گیرند و می گویند اسمی از شهدا و امام را نبرید و در عین حال عنوان می کنند که حسینی هستند چه جوابی دارند؟ حسینیانی که با اردوگاه حسینیان مخالفت می کنند.

وی با اشاره به اینکه  هر روز عاشوراست ، ادامه داد: این بدان معناست که هر روز خود را ارزیابی کنیم که آیا یار امام حسین (ع)  هستیم یا خیر و در کدامین اردوگاه قرار داریم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه همه کربلایی ها، عاشق شهادت هستند گفت: در کشور ما حسینیان زیادی با آمادگی وجود دارند که یک نمونه آن شهید حججی است؛ عاشورایی یعنی خدایی و ولایت مدار بودن و  امروز، حسینیان و عاشوراییان تا آخرین نفس و قطره خون خود مانند شب عاشورا از ولایت جدا نخواهند شد.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.