به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا با بیان این مطلب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان نهاوند افزود: اگر چه رئیس جمهوری ، وزیرامور خارجه و دیگر مسئولان جواب یاوه گویی های آمریکا را دادند اما وظیفه همه مردم است که در برابر تهمت های رئیس جمهوری آمریکا از خود واکنش نشان دهند و نگذارند که حرمت انقلاب شکسته شود .
امام جمعه نهاوند گفت: علت ناراحتی و عصبانیت رئیس جمهوری آمریکا از ایران این است که آنها می خواستند خاورمیانه بزرگ درست کنند و رژیم صهیونیستی را به عنوان مرکز آن قرار دهند اما چون ایران ورود پیدا کرد نگذاشت آنها به هدفشان برسند لذا طبیعی است که از دست ما عصبانی باشند.
وی افزود: امروز حزب الله لبنان ، دولت عراق و سوریه و مردم یمن از ایران تشکر می کنند چون می دانند با ورود ایران به مسائل جهان اسلام آمریکا از رسیدن به اهدافش ناکام مانده است .
وی به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس یک گنجینه عظیمی بود که ابعادش برای نسل جوان ناشناخته مانده است لذا باید توسط کسانی که در جنگ بودند رشادتهای رزمندگان اسلام در این دوران تبیین شود.
خطیب جمعه نهاوند افزود: ایران اسلامی هشت سال به تنهایی از خودش دفاع کرد و در برابرآمریکا و اروپا و شوروی ایستادگی کرد که سرانجام آن پیروزی برای ما و از بین رفتن دشمنانمان شد.
وی تهاجم فرهنگی را ترفند مهم دشمن برای نابودی نسل جوان عنوان کرد و افزود: دشمن در هشت سال نتوانست ما را از دینمان جدا کند و امروز قصد دارد با تهاجم فرهنگی مردم و به ویژه جوانان را از دین جدا کند لذا باید مواظب ترفندهای دشمن باشیم .
حجت الاسلام مغیثی نیا در بخش دیگری خطبه های خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز عزاداریهای دهه اول این ماه گفت: هیاتهای عزاداری باید به این مساله توجه داشته باشند که فقط سینه زنی و عزاداری نمی تواند ما را به هدف برساند بلکه لازم است دقایقی از وقت خود را به سخنرانی در باب قیام عاشورا که توسط روحانیلن صورت می گیرند اختصاص دهند.
وی در رابطه با طرح همه پرسی در کردستان عراق گفت: طرح همه پرسی عراق یک طرح آمریکایی و اسرائیلی است که اگر انجام شود شمال عراق به یک کانون بحران تبدیل می شود لذا مسئولان کردستان عراق نباید با اجرای این طرح خود را به آمریکا بفروشند.
2087/7525 خبرنگار : وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.