مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت معنوی ماه محرم و نحوه برگزاری عزاداری در هیات ها ، مساجد و حسینیه ها، نهضت حضرت اباعبد الله الحسین (ع) را در تربیت نسل انقلابی و مومن، مهم و اثرگذار دانست.

حجت الاسلام مهدی ولایی برحق ، سخنرانی به منظور تبیین واقعه کربلا واثرات آن در شکل گیری انقلاب های منطقه ای ، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ، گفتمان عاشورایی ، قرائت زیارت عاشورا ، روضه خوانی ، به همراه مداحی و سینه زنی، تلاوت قرآن کریم ، جلسات تفسیر را از مهم ترین برنامه های فرهنگی در دهه اول و دوم محرم ذکر کرد.

امروز مظلومان و مستضعفان عالم با تبعیت از قیام حضرت اباعبد الله الحسین (ع) و با کمترین امکانات در مقابل ابرقدرت هایی همچون آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیسم ایستاده اند و آنها را به چالش کشیده اند که نمونه بارز آن مردم مظلوم یمن هستند.

ولایی برحق ادامه داد: تا قیام حضرت اباعبد الله الحسین (ع) هست، اسلام هم هست و این نور هرگز در دل بندگان مخلص خداوند متعال خاموش نخواهد شد و هرچه مستکبران عالم تلاش می کنند تا این نور الهی را در دل بندگان خاموش کنند، موفق  نمی شوند.

این  مسئول، تصریح کرد: نقش روحانیون درمساجد و حسینیه ها به منظور تبیین واقعه کربلا مهم و اثرگذار است و تبلیغات اسلامی در این راستا اقدام به اعزام مبلغ به مساجد ، حسینیه ها و هیئت های مذهبی می کند.

وی گفت: قیام حضرت اباعبد الله الحسین (ع)، منشأ خیرو برکت برای همه مردم عالم است.

برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین (ع) در ۲۰۰ موسسه قرآنی را از دیگر برنامه های تبلیغات اسلامی استان البرز است.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.