امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه مشکل دارو در کشور ما بیداد می کند ،گفت: وزیر بهداشت و درمان باید بخشی از فعالیت های خود را برای رفع مشکل داروهای بیماران و جانبازان متمرکز کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز ساری به اهمیت غدیر پرداخت و اظهار داشت: عید غدیر عید بشارت و تزکیه و عید تثبیت ولایت و امامت است.

وی افزود: واقعه غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت دارای درخشندگی و تلالو خاصی در تاریخ است .

امام جمعه موقت ساری گفت: قبل از پیروزی انقلاب ما تحقیر می شدیم اما به برکت جایگاه ولایت فقیه و بیعت با ایشان از تحقیر شدن نجات پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه اگر جریان غدیر بعد از رحلت پیامبر (ص) اتفاق امتداد داشت ،سرهای مطهر شهدای کربلا 40 منزل تا شام ادامه پیدا نمی کرد،افزود: غدیر اساسی ترین برنامه های پیامبر اسلام(ص) برای دوام و عزت و شکوه اسلام است. 

حجت الاسلام قاسمی به سالروز آزادسازی آزادگان سرافراز اشاره کرد و گفت: بیست و ششمین روز از مرداد ماه یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن در سال 1369 و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است. 

وی با بیان اینکه سفیران جمهوری اسلامی ایران در عراق در زمان اسارت از رنج های جسمی و روحی زیادی مواجه شدند ،ادامه داد: احترام به جایگاه و مقام این قشر باید به عنوان یک اصل در جامعه نهادینه شود.

خطیب نماز جمعه ساری خواستار رسیدگی به مشکلات جانبازان سرافراز و خانواده های آنان در شرایط فعلی شد.

وی با بیان اینکه مشکل دارو در کشور ما بیداد می کند ،خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت و درمان باید بخشی از فعالیت های خود را برای رفع مشکل داروهای بیماران و جانبازان متمرکز کند.

حجت الاسلام قاسمی با یادآوری 30 مرداد روز به آتش کشیدن مسجد الاقصی گفت: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 31 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

وی ادامه داد: مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است، و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.ازاینروانتظار می رود مسجد را تنها نگذاریم.

حجت الاسلام قاسمی در بخشی دیگر از سخنانش  با اشاره به اوضاع کشور یمن گفت: این روزها در یمن اتفاقات خوبی رقم می خورد ،نشانه بیداری،مقاومت و تسلیم ناپذیری در برابر ائتلاف صعودی بعد از 5 سال پیداست .

امام جمعه موقت ساری یادآور شد: وقتی سخنگوی انصارالله یمن به محضر مقام معظم رهبری مشرف شدند ایشان بر استقامت تاکید کردند و سخنگوی انصارالله هم محوریت را بر تاکیدات مقام معظم رهبری بنا نهادند. اینها افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که می خواهند یمن را تجزیه کنند و مسلمان و شیعیان را در بند بکشند اما به برکت مقاوت انصارالله تجزیه یمن ناکام ماند،17 کشور پشت عربستان قرار گرفت تا مردم مظلوم یمن را زمین گیر کنند با مقاومت و پایداری ملت یمن نتوانستند ؛اما از این پس باید حواس ها بیشتر جمع باشد.

حجت الاسلام قاسمی به مقاومت " کشمیر " اشاره کرد و گفت: این روزها مسلمانان و شیعیان با سربند " خامنه ای رهبر " به مقاومت مشغول هستند. زمانی که امام راحل آن معمار کبیر می فرمود که ما انقلابمان را صادر می کنیم اینجاست که می بینیم مسلمان و شیعیان کشمیر سربندی به سر می بندند نام ولی فقیه کشورمان برآن است.

وی از دولت،رئیس جمهور و وزیر امور خارجه خواستار شد نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشند یقینا استکبار ،صهیونیست و انگلیس پیر به دنبال این هستند در هر نقطه این عالم خاکی شیعیان و مسلمانان را در بند بکشند ؛ما باید بیدار باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.