معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه جامعه امروز به شدت نیازمند رشد و توسعه فضایل اخلاقی است، گفت: عدم شناخت از اهداف و موضوعاتی که در مقوله‌های مختلف به ویژه در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد عمدتا این مشکل را به وجود می‌آورد که صاحب درک مشترکی از مفاهیم و موضوعات مرتبط در سطح استان نیستیم که باید مورد توجه تمامی مسئولین در سطح استان قرار گیرد.

به گزارش ایسنا منطقه البرز، سعید ناجی در همایش معاونین و مدیران آموزش و پرورش استان که با حضور مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، اظهار کرد: به رغم تمامی تلاش‌ها و اقداماتی که در سطوح مختلف مدیریتی انجام می‌شود اما آنچه در این مسیر موجب رنجش مردم و مسئولین می‌شود این است که برایند رفتارهایی که در جامعه رخ می‌دهد منطبق با اصول و فضایل اخلاقی ما نیست.

وی خاطر نشان کرد: باید بپذیریم که دنیا در مسیر تحول قرار گرفته و هر روز و هر لحطه با دنیایی مواجه هستیم که مدام در حال تغییر است و در عین حال باید بپذیریم که ضمن احترام به تاریخ و پایبندی به آرمان‌های خود نباید در مسیر تغییر و تحول راکد ساکن باقی ماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که در راستای آگاهی جامعه بکوشیم، یادآور شد: اگر بپذیریم که "توانا بود هر که دانا بود" و بپذیریم که جامعه ما هر چه بیشتر نیازمند این است که داناتر شود باید تلاش کنیم که دانایی را در سطح جامعه افزایش داده تا مشکلاتمان کمتر شود.

وی افزود: قطعا در دل دانایی آگاهی وجود دارد که با دانش متفاوت است در این مسیر باید صاحب بینش درست باشیم. بینشی که در دل خود تدبیر و درایت دارد.

ناجی با تاکید بر اینکه هر یک از ما باید به سهم خود نقش پررنگی در رسیدن جامعه به کمال مطلوب ایفا کنیم، گفت: انجمن اولیا و مربیان که همه این تعاریف را در خود دارد بر اساس وظیفه ای که بر عهده دارد می‌تواند پیوند عمیقی میان خانواده و جامعه برقرار کنید. رسالت سنگینی که امروزه به دلیل مشغله‌های فراوان خانواده مورد غفلت واقع شده و سرریز مسائل آن متوجه شما شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش و اهمیت اولیا و مربیان در جامعه و ضمن تکریم امر تربیتی و تجلیل از تمامی تلاش‌ها و قدردانی از همه فعالیت‌های  تربیتی، این ایراد متوجه مدیران آموزش و پرورش است که با توجه به شرایط جامعه حضور کم رنگی در امر پرورشی داشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه ما اجازه نداریم در تاریخ باقی بمانیم بنابراین باید تلاش کنیم پاسخ‌های جدید برای پرسش‌های نسل جدید و در حال رشد مهیا و آماده کنیم، افزود: ما نمی‌توانیم همچنان به پرسش‌های نسل امروز پاسخ کهنه بدهیم باید تلاش کنیم تا به روز شویم و با دانش و اطلاعات جدید و تغییر و تحولات آشنا شده و به رسمیت شناخته و با آن همگام شویم.

وی ادامه داد: اگر به رویدادهای و نشست های مختلف توجه کنیم متوجه خواهیم شد که رفتارهایی که از سوی برخی رخ می دهد نشان از نوعی کم توجهی به حوزه  اخلاق است. بنابراین باید تلاش کنیم صفات اخلاقی و فضایل را در جامعه جایگزین رذایل کرده و اجازه ندهیم دروغ در سطوح مختلف به سادگی بیان شده و صفت آزادگی در دل مردم و جوانان سرخورده شود.

ناجی گفت: اگر معتقدیم که امام حسین(ع) در فلسفه عاشورا آزادگی را به عنوان یک صفت برجسته انسانی به منصه ظهور رساند باید با تاسی به آن بزرگوار، نقد منصفانه و نقطه نظرات اصلاحی را تشویق کنیم نه منکوب. در این مسیر است که صفات خداوندی تجلی یافته و مسیر جامعه به سوی کمال رهنمون می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.