به گزارش ایرنا علیرضا کاظمی چهارشنبه شب در گردهمایی شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استان های سراسر کشور در چابهار با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: یادگیری، مهارت، انتقال ارزش ها و فرهنگ دینی و تربیتی از مولفه ‌های مهم سند تحول بنیادین است.
وی ادامه داد: اگر به مبانی دینی فلسفه تعلیم و تربیت و به مبانی نظری سند تحول بنیادین دقت شود همگی حکایت از تغییر نظام آموزشی به نظام تربیتی دارد.
وی افزود: از آنجایی که اولویت نخست حوزه پرورشی و تربیتی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است تقویت فعالیت ‌های ورزشی، فرهنگی و تربیتی می تواند کمک شایانی به این بخش کند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در برنامه های حوزه تربیتی 20 سیاست و راهبرد در زمینه فعالیت های پرورشی و تربیتی تدوین شده که از این تعداد سه راهبرد به عنوان اولویت اساسی با توجه به اقتضائات جامعه مد نظر است.
کاظمی ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت، مهارت ‌ها و فعالیت‌ های اخلاق محور و ایجاد روحیه امید و نشاط در میان دانش آموزان سه راهبرد مهم در حوزه فعالیت های پرورشی و تربیتی محسوب می شود.
وی افزود: حذف گزارش گیری های مختلف در حوزه پرورشی مهمترین کاری است که آغاز کرده ایم.
وی کاهش رقابت ها در حوزه پرورشی و توسعه فعالیت های اردویی را از دیگر برنامه ‌های در دست اقدام این بخش عنوان کرد و گفت: نگاه توسعه‌ ای و عدالت ‌محور به استان ‌های دور و محروم از ویژگی‌ های کار حوزه پرورشی است.
به گزارش ایرنا گردهمایی مشترک 2 روزه (16 و 17 اسفند) شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور به میزبانی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.