حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: تعلیم و تربیت دارای جایگاه خاصی در جامعه اسلامی بوده و از همه کارها ارزشمندتر است که این جایگاه رفیع باید برای معلمان تبیین شود.
وی اظهار کرد: در تاریخ، معلمان نقش های بسیاری آفریده اند و نقش های برجسته ای در اصلاح افراد و جامعه داشته اند.
امام جمعه ارومیه با تبریک فرارسیدن هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی بیان کرد: جامعه نیازمند مباحث تربیتی است که در این خصوص، نقش آموزش و پرورش کلیدی ترین نقش به شمار می رود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این دیدار اظهار کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش تمرکز زدایی در تالیف کتابهای درسی است تا مولفان استان هم بتوانند در تالیف برخی کتابها نقش داشته باشند.
اردشیر سید سیاح گفت: تالیف کتاب های جغرافیای استانی نیز در دوره متوسطه توسط مولفان استانی تهیه می شود و حتی در تالیف سایر کتابها توسط وزارتخانه از نظر مولفان استانی استفاده می شود.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای پتانسیلهای بسیاری در تالیف کتابهای درسی است، بیان کرد: تالیف کتابهای درسی برمبنای سند تحول بنیادین صورت می گیرد که هدف عمده آن دست یابی به حیات طیبه است تا بتوان ارزشهای اسلامی و دینی را به جوانان انتقال داد.
این دیدار در راستای ارائه کتابهای تازه تالیف پایه یازدهم به امام جمعه ارومیه انجام شد.
استفاده از نظرات اساتید و صاحب نظران استان ها برای اصلاح و بازبینی این کتابها همه ساله انجام می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 38 هزار نفر فرهنگی است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.