به گزارش خبرنگار ایرنا فاطمه مهاجرانی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شوراهای اموزش و پرورش در سالن علامه طباطبائی دانشگاه فرهنگیان افزود: یکی از گره های اصلی کشور اشتغال است که امروز مدارس غیرانتفاعی می توانند در این راستا تاثیر گذار باشند که باید امکان استفاده از تسهیلات لازم را داشته باشند.
وی آموزش را عامل تغییر انسان ها و جوامع دانست و گفت: تحقق اهداف گسترده آموزش و پرورش نیازمند همکاری سایر نهادهای مربوطه است.
این مسئول افزود: مسیر اسلام با آموزش و خواندن آغاز می شود و بر آموزش تاکید مداوم دارد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از سیاستمداران خوش فکر در عرصه آموزش و پرورش هستند، افزود: در جوامع توسعه و پیشرفت توسط یک نفر امکان ندارد و این اتفاق یک کار اشتراکی و جمعی است.
وی بیان کرد: بار سنگین آموزش و پرورش را نمی توان تنها به عهده یک نهاد قرار داد چراکه تعدد مسئولیت ها در این نهاد نیازمند همکاری مجموعه های ذیربط است.
مهاجرانی افزود: بحث املاک، دارایی ها و معوقات و مباحث سنگین اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش بیانگر تربیت مطلوب جامعه و جلوگیری از نفوذ دشمن است.
وی با تاکید بر لزوم افزایش سهم تصمیم گیری و تصمیم سازی بانوان در آموزش و پرورش گفت: جوامع پیشرفته باید از همه قوا استفاده کنند.
وی افزود: مشارکت افراد در رفع مشکلات و ایجاد جامعه توسعه یافته ضروری است چراکه این کارها توسط آموزش و پرورش به تنهایی امکانپذیر نیست.
این مسئول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید مفاهیم را به خوبی شناخت و آموزش داد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها بر لزوم اقتصاد دانش بنیان تاکید کردند اما خروجی قابل توجهی ایجاد نشده است.
وی بیان کرد: این مشکل به دلیل نبود زیر ساخت انسانی است و باید عامل به قانون بود.
مهاجرانی ارزش ها را میخ های وجودی انسان ها عنوان کرد و گفت: ارزش ها اجازه نمی دهند افراد در پی منفعت شخصی حرکت کنند و نیازمند به مشارکت فکر، ایده و نهاد سازی هستیم.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.