مدیرعامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: طبق آخرین آمار به دست آمده، تا کنون با ۲۲۶ سرمایه گذار در منطقه اقتصادی پیام انعقاد قرارداد صورت گرفته که در شرایط فعلی رضایت بخش است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، نادر ثناگومطلق امروز چهارشنبه 12 تیرماه در حاشیه نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی که در سالن جلسات هتل فرودگاه پیام البرز برگزار شد، اظهار کرد: با فرایند رو به رشد سرمایه گذاری در مجموعه اقتصادی پیام شاهد حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این مجموعه هستیم که این امر در نهایت رشد و رونق اقتصادی استان را به همراه دارد.

وی ادامه داد: تا کنون چندین جلسه با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی این مجموعه برگزار شده تا مشکلات آنها بررسی و راهکار مناسب برای حل آنها احصاء شود.

وی افزود: یکی از مهترین مشکلات واحدهای فعال این مجموعه دستورالعمل‌های اخیر در خصوص ورود و خروج کالاها از گمرکات است که در آنها مناطق ویژه از آزاد اقتصادی مستثنی نشده اند.

وی ابراز کرد: بسیاری از صاحبان واحدهای اقتصادی با فرض اینکه این مجموعه جزو مناطق ویژه است اقدام به سرمایه گذاری کرده‌اند ولی حالا به مشکل برخورده‌اند.

مدیرعامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: قرار است کارگروهی از سرمایه گذاران، مدیران مجموعه فرودگاه پیام، گمرک و شورای عالی مناطق تشکیل شود تا به احصا مشکلات و موارد پیش روی سرمایه گذاران این منطقه بپردازیم.

وی توضیح داد: بدون شک اگر توان حل مشکلات از درگاه‌های داخلی میسر نباشد، موضوع به مراجع بالا دستی و حتی تا وزارت اقتصاد و دارایی و شورای عالی مناطق ارجاع داده می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری در منطقه ویژه پیام ابراز کرد: طبق آخرین آمار به دست آمده، تا کنون با ۲۲۶ سرمایه گذار در منطقه اقتصادی پیام انعقاد قرارداد صورت گرفته که در شرایط فعلی رضایت بخش است.

وی با اشاره به تلاش برای عقد قرارداهای جدید گفت: تا پایان خرداد هم  ۱۲۵ نشست با سرمایه گذاران داشتیم که حدود ۲۵ درصد آن منجر به عقد قرارداد شد.

ثناگو مطلق در خصوص مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام برای جذب سرمایه گذاران توضیح داد: بحث واگذاری زمین با شرایط خاص و حداقل هزینه‌ها، تسهیلاتی مانند انبارهای عمومی و یا فراهم آوری زیرساخت‌های خاص از جمله این مزیت‌هاست.

این مسئول خاطر نشان کرد: توافقاتی نیز با بانک‌ها برای ایجاد شغل و ارائه تسهیلات از سوی آنها به فعالان اقتصادی منطقه پیام صورت گرفته که در صورت نتیجه بخش زیادی از مشکلات این فعالان مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام ادامه داد: در کنار این برای شرکت‌های دانش بنیان نیز تخفیفات ویژه‌ای در نظرگرفته چون به دنبال جذب بیشتر این شرکت‌ها در این مجموعه هستیم.

  وی افزود:  به دنبال آن هستیم که در سایه تعامل و ارتباطات صنعت با دانشگاه از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های حوزه ارتباطات حمایت کنیم.

مدیرعامل فرودگاه پیام خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد این شرکت‌های فعال در این مجموعه در حوزه تخصصی دانش بنیان، " آی.سی.تی" و یا حوزه‌های هایتک پزشکی هستند البته شرکت‌های بزرگی نیز در زمینه لوازم خانگی و یا ارائه خدمات پزشکی داریم.

ثناگو مطلق در پایان با اشاره به اینکه طبق طرح جامع خود، کار در چهار حوزه تخصصی در فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز را پیش بینی کرده بودیم، گفت: این حوزه ها مشتمل بر " آی.سی.تی" ، لجستیک، سلامت و فعالیت‌های فرودگاهی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.