احد مهدوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اعتبار برآورد شده ارزی نیز 49 میلیون یورو است که تاکنون حدود 28 میلیون یورو از آن در این مجتمع هزینه شده است.
وی ادامه داد: تمام بودجه از منابع پتروشیمی و توسط سهامداران تامین شده و از هیچ گونه ارز، تسهیلات یا منابع دولتی استفاده نشده است.
«مهدوی» با اشاره به پیشرفت فیزیکی 87.5 درصدی این مجتمع، گفت: این واحد صنعتی نیمه دوم امسال به بهره برداری می رسد و در تیرماه وارد مرحله پیش راه اندازی می شود.
وی در خصوص راه اندازی صنایع پایین دست پتروشیمی میاندوآب نیز اظهار داشت: مجموعه پتروشیمی باختر شرکتی است که برنامه های وسیعی برای ایجاد شهرک پایین دست پتروشیمی دارد و این صنایع احتمال دارد در دستور کار مجتمع پتروشیمی میاندوآب قرار گیرد.
مهدوی افزود: صنایع پایین دست در پتروشیمی ها بهتر است توسط سرمایه گذاران و شهرک های صنعتی ایجاد شود و در این مجموعه نیازی به راه اندازی کارگاه ها نیست.
به گزارش ایرنا مجتمع پتروشیمی میاندوآب در سال 1383 همزمان با پتروشیمی مهاباد به عنوان یکی از طرح های ملی در منطقه کلنگ زنی شد و در همان سال نیز زمین مورد نیاز برای اجرای طرح تامین و دیوارکشی شد اما به حالت راکد ماند.
مجتمع پتروشیمی میاندوآب معروف به واحد پلی اتیلن سنگین با ظرفیت تولید 175 هزار تن با سرمایه پنج هزار میلیارد ریال در مسیر جاده میاندوآب - میانه (محور سرچم) در حال ساخت است.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.