به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در جمع نمازگزاران این هفته نماز جمعه کرج اظهار داشت: آنها همه راه ها را امتحان کردند که دیدند نمی توانند کاری انجام دهند و قصد به خودکشی گرفتند.
وی خطاب به دولتمردان کشورهای مستکبر و آمریکا افزود: ایران را تهدید به تحریم صادرات نفتی می کنید؟ این را بدانید همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ملت ایران در مقابل دشمن ساکت نمی نشیند.
وی با بیان اینکه ملت ایران چون کوه ایستاده اند و هرگز به زانو در نمی آیند، خاطرنشان کرد: دشمن هرگز نخواهد دید که به این روش به ایران ضربه بزند.
وی بیان داشت: به اعتقاد کارشناسان، آمریکا در این تحریم نفتی ایران ضربه به خود می زند چون هر دلار افزایش قیمت نفت، 5 میلیارد دلار هزینه حمل و نقل در آمریکا را بالا می برد.
وی یادآور شد: وقتی آمریکا به کشور های دیگر دستور نخریدن نفت ایران بدهد ، پس از مدتی رابطه کشور ها مثل چین با آمریکا خراب می شود.
وی با اشاره به اینکه ایران چندین سال است که بودجه را با نفت نمی بندد ، اضافه کرد: دولت و ملت به هیچ کس اجازه تحریم نفتی و اقتدار نظامی اش را نخواهد داد.
خطیب نماز جمعه کرج تصریح کرد: وقتی آمریکا اینجور چیزی می گوید ، عربستان و امارات را همراه خود می کند.
حسینی همدانی عنوان کرد: دولت باید جدی در این موضوع وارد و مانع عرضه نفت از مسیر تنگه هرمز شود.
وی افزود: کارشناسان می گویند که قیمت نفت از 250 دلار هم عبور می کند ، هر اقدامی که لازم است سنگر ببندند، صورت گیرد.
وی ساخت پالایشگاه برای جلوگیری از خام فروشی نفت را نیز ضروری دانست و گفت: این کار موجب می شود تا تولید محصولات پتروشیمی انجام دهند.
خطیب جمعه کرج در ادامه بیان داشت : دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس است که در 22 تیر سال 84 هیئت دولت تصویب کرد که این روز ملی خلیج فارس است و همچنین در بین 11 تنگه ای که در دنیا وجود دارد، تنگه هرمز اهمیت راهبردی دارد.
حسینی همدانی افزود: قدرت ها نمی توانند هویت خلیج فارس را تخریب کنند زیرا 50 قرن قبل از میلاد نام این خلیج، فارس بوده است.
وی با بیان اینکه 30 درصد نفت جهان از تنگه هرمز به بازار جهانی عبور می کند اظهار داشت: ایران ناوچه و قایق ها و تجهیزاتی که دارد که با وجود آن خواب دشمن را کابوس می کند.
وی خاطرنشان کرد: ایران هر دشمنی را با قدرت موشک هایی که دارد به چالش می کشد.
وی یادآور شد: این تجهیزات در کنار اتحاد ، اعتماد راسخ و نیروی انسانی توانمند است و آمریکا دنبال ماجرا جویی در منطقه علیه ایران نباشد.
امام جمعه کرج در ادامه انتخاب سر لشکر حسین سلامی از سوی فرمانده کل قوا را تبریک گفت و اظهار داشت: سرلشکر سلامی دشمن شناس و سرمایه ای است که می تواند منبع تحولات شود.
حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: حاکمان کثیف عربستان سعودی 37 نفر شیعه را به دار آویختند و به صلیب کشیدند ، حال کجا هستند مدعیان حقوق بشر که در مقابل این جنایت دلخراش ساکت نشستند.
وی یادآور شد: برخی از کشورهای سرسپرده عربی نیز سکوت کردند و دستگاه دیپلماسی خودمان نیز باید این اعتراض را برساند.
وی در ادامه به دستور رئیس جمهوری در مورد کمیته ملی سیل پرداخت و اضافه کرد: مدتی می گذرد اما خبری از عملکرد آنها منتشر نشده در حالی که اوضاع هنوز عادی نشده است و باید در قالب قرارگاه سازندگی کار ساخت را مدیریت کرد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: بیستم شعبان آغاز دهه تکریم و غبار روبی مساجد است که باید به نقش مهم مسجد در ایجاد تحولات اساسی در جامعه به خصوص با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کرده اند، پرداخت.
حسینی همدانی از مسجد به عنوان مهمترین پایگاه تربیتی انسان مومن و پیشرفت نظام اسلامی یاد کرد و افزود: هر سال به مناسبت ماه مبارک رمضان مساجد را از نظر ظاهری آماده می کنند در حالی که باید به نقش محوری آن در جامعه هم توجه کرد.
وی با بیان اینکه مسجد تمدن ساز است ، خاطرنشان کرد: در مساجد باید یک گروهی به نام خادم یار انتخاب و فعال شود که بین 10 تا 20 نفر باشد تا در امور به خادم مسجد کمک کنند.
وی تقدیر از نمازگزاران ، جوانان و نوجوانان ، رسیدگی به مشکلات محله ، مسائل آموزشی و تربیتی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، ترویج ازدواج آسان ، فرزند آوری ، کمک به دیگران و برگزاری برنامه های فرهنگی را از جمله دیگر نقش های مسجد در هر محله برشمرد.
وی ادامه داد: در طول تاریخ با جایگاه مسجد مبارزه کردند چون مسجد تمدن ساز است لذا متولیان مساجد طرح و برنامه داشته باشند و این مکان مالکیتش وقفی است و مال شخصی نیست پس باید با نشاط معنوی از ظرفیت های بالای آن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در مساجد باید گفتمان خرید کالای ایرانی نیز تبیین شود ، مشکلات اجتماعی و فرهنگی در مسجد احصا و راه حل مطرح شود.
وی بیان داشت: در مساجد باید از خانواده معظم شهدا ، ایثارگران ، آزادگان و جانبازان دعوت شود و محافل ان با قرآن برگزار شود.
وی ادامه داد: جنگ نرم هم بسته محتوایی داشته و بصیرت افزایی داشته باشند و شورای فرهنگی در مساجد فعال شود و صدای اذان مسجد در سه نوبت در محله ها شنیده شود.
خطیب نماز جمعه کرج یاد آور شد: 12 اردیبهشت ماه ، روز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری است که این روز به نام معلم نامگذاری شده است.
حسینی همدانی یادآور شد: آموزش و پرورش ماموریت آموزش و تربیت را دارد که معلم مسئولیتش سنگین است.
وی تصریح کرد: جایگاه معلم در تربیت دینی و اسلامی بسیار بالاست و این کار با ظرافت انجام شود چون آموزش و پرورش در عرصه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی نقش توسعه دارد.
وی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد معلم اشاره کرد و افزود: قدر معلم را باید دانست و معلم هم به سهم خودش درآموزش و تربیت فعال باشد.
وی ادامه داد: هر روز، روز معلم است و این احترام نباید فقط یک روز باشد.
** رونق تولید و کارگر جهادی
امام جمعه کرج به نقش مهم کارگران در تولید و توسعه کشور اشاره و اظهار داشت: کارگران محور تولید هستند و در اقتصاد مقاومتی نقش مهم دارد که در بیانه دوم انقلاب هم آمده است.
حسینی همدانی گفت: کار وقتی ارزشی شد، کارگر هم ارزشمند می شود.
برای حمایت از تولید و کارگر باید گفتمان خرید کالای ایرانی در جامعه ترویج و کارگران جهادی عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به سالروز شهادت باکری گفت: شهید باکری اولین نظامی بود که رهبر معظم انقلاب پشت سرش نماز خواند .
حسینی همدانی عنوان کرد: شهید باکری نامدارترین خلبان جهان بود که 40 بار سانحه دید و در 360 صحنه جنگی حضور داشت .
وی اضافه کرد: شهید باکری در 8 اردیبهشت سال 60 به شهادت رسید.
وی در پایان به نهم اردیبهشت ماه که روز شورا نامگذاری شده اشاره کرد و افزود: 4 ماه است که شهرداری ماهدشت ، شهردار ندارد و به دلیل مشکلات هرچه زودتر شهردار ماهدشت مشخص شود.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.