به گزارش ایرنا، فرشیدعلیزاده روز چهارشنبه در سومین جشنواره سفیران سلامت و تجلیل از برگزیدگان عرصه سلامت در آموزش و پرورش البرز که در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهارداشت: همکاری دستگاه های اجرایی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی ، نیروی انتظامی ، بهزیستی ، انجمن دیابت و پرستاری ، هلال احمرو آتش نشانی با آموزش و پرورش البرز در حوزه سلامت تحسین برانگیز است.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی البرز در حوزه سلامت دانش آموزان به خصوص بهداشت دهان و دندان با وجود هزینه های همکاری خوبی دارد.
علیزاده از اجرای طرح های مکمل نظیر ویتامین D ، قرص آهن ، بیماری های واگیر و غیر واگیر به عنوان دیگر خدمات رایگان دانشگاه علوم پزشکی البرز به دانش آموزان در مدارس این استان یاد کرد.
وی تصریح کرد: هر سال طرح غربالگری ژنتیک ، آموزش های اطفاء حریق، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، زیست محیطی و امداد و نجات از جمله دیگر طرح هایی است که با مشارکت دستگاه های اجرایی ذیربط در آموزش و پرورش به اجرا در می آید.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه تاثیر گذار در جامعه است ، همکاری همه جانبه دستگاه ها با آن موجب ارتقاء ضریب سلامتی جامعه می شود.
علیزاده ادامه داد: شعار سال پوشش جهانی سلامت با توانمند کردن جامعه حاصل می شود که در این میان دانش آموزان ، کارکنان و اولیای دانش آموزان از اقشار مهمی هستند که می توانند در حفظ و ارتقاء سلامتی در جامعه نقش تاثیر گذار داشته باشند.
وی عنوان کرد: در حوزه سفیران سلامت در مدارس البرز 170 هزار دانش آموزموفق به گذراندن دوره های آموزشی تخصصی این طرح ملی شده اند.
علیزاده تاکید کرد: اهمیت سلامت در مدارس استان البرز بسیار پررنگ شده است.
در این آیین از 250 نفر از فعالان عرصه سلامت در مدارس استان البرز تجلیل شد.
دوم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نام گذاری شده است .
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.