به گزارش ایرنا داود محمدی روز شنبه در همایش توجیهی طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ( نماد) افزود: امروز دشمنان نظام در جبهه های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی درصدد مقابله با ایران هستند و عقل سلیم حکم می کند متناسب با نوع تهاجم خود را آماده کنیم.
وی با بیان اینکه در جبهه اجتماعی و فرهنگی وظیفه سنگین تری داریم افزود: در این حوزه علاوه بر آمادگی مقاومت در مقابل هجمه دشمن، خلاقیت و ابتکار برای برای وادار ساختن جامعه هدف به مقاومت نیز ضروری است.
محمدی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر متناسب با حجم و نوع حمله در بخش اجتماعی و فرهنگی تدابیر پیشگیرانه برای منفعل کردن دشمن اتخاذ نشده است.
وی اظهار داشت: تهاجم فرهنگی یک حرکت خزنده و زیرپوستی است و گاهی ما را دچار غفلت می کند بنابراین هر لحظه باید برای آن تمهیدات لازم را پیش بینی کرد.
محمدی همچنن در آسیب شناسی طرح هایی چون نماد که با همکاری چند دستگاه باید اجرا شوند ،گفت: فرهنگ کار گروهی در کشور ما هنوز نهادینه نشده و وقتی کارها را به چند دستگاه محول می کنیم نه تنها هماهنگی لازم اتفاق نمی افتد بلکه در مواردی به فرافکنی بین دستگاه ها هم منجر می شود.
وی در ادامه در خصوص افزایش دستمزد کارکنان آموزش و پرورش نیز گفت: امسال ترمیم دستمزدها و افزای 20 درصدی دستمزد کارکنان مورد مخالفت مجلس قرار گرفت چون این کار با افزایش حقوق تمام نیروهای انسانی برای شاغلانی که دریافتی پایین تری نسبت به سایرین دارند منصفانه نبود.
محمدی افزود: برای معلمان آموزش و پرورش نیز نظام رتبه بندی عملیاتی نشد و ردیف اعتبار خاصی تخصیص یافت.
وی افزود: با تمام پیگیری های انجام شده توسط مجلس، توان دولت در همین حد بوده و بخش زیادی از بودجه 407 هزار میلیارد تومانی کشور صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان می شود.
طرح نماد در قالب ائتلاف11 دستگاه و با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و موثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، طراحی شده و هم اکنون در 157 مدرسه استان قزوین در حال اجرا است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.