رضوان حکیم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال تحصیلی جدید در همه استان ها بیش از 7 میلیون و 829 هزار و 300 دانش آموز تحصیل خود را در کنار معلمان آغاز می کنند.
وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و 296 هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی ثبت نام کرده اند، افزود: این در حالی است که هنوز ثبت نام دانش آموزان در مدارس ابتدایی ادامه دارد.
وی نرخ پوشش تحصیلی و ثبت نام در همه پایه های ابتدایی را 98.13 درصد ذکر کرد و یادآور شد: علت اصلی حضور نیافتن برخی دانش آموزان در مدرسه نیز به عوامل اجتماعی و فرهنگی خانواده ها بر می گردد که در این راستا مصمم هستیم این قبیل افراد را شناسایی و شرایط تحصیل آنها را فراهم کنیم.
وی هم افزایی همه سازمان ها و دستگاه های ذیربط برای مسدود کردن مبادی بی سوادی در کشور را ضروری دانست و ادامه داد: پیشگیری از بی سوادی و کاهش آمار بی سوادی در جامعه نیازمند برنامه ریزی و مشارکت همه دستگاه های دولتی است.
وی با بیان اینکه پیش دبستانی نقش موثری در تکرار پایه اول ابتدایی دارد، اضافه کرد: دوره پیش دبستانی در رشد شخصیتی و تربیتی ، اجتماعی پذیری، مهارت آموزی، پذیرش مسئولیت ، خلاقیت آفرینی و ایجاد انگیزه در یادگیری همراه با مهارت تاثیرگذار است.
حکیم زاده با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: برای دستیابی به اهداف ترسیم شده در این سند، نیازمند آموزش و تربیت معلمان متخصص هستیم.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.