محمد صادق کریمی کیا شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای پیشگیری از افکار خودکشی در جامعه ،کلاس ها و برنامه های آموزشی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: بین افسردگی وافکار خودکشی که می تواند منجر به خود کشی شود رابطه نزدیکی وجود دارد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در ادامه افزود: روسای دانشگاها مسئولیت کمیته پیشگیری از افکار خودکشی را در استان برعهده دارند .
کریمی کیا عنوان کرد: خانواده هایی که یکی از اعضای خانواده اقدام به خودکشی کرده است و یا حالت های افسردگی در آن فرد دیده می شود زیر پوشش مدد کاری اجتماعی قرار می گیرند تا اقدام به خودکشی در این خانواده ها تکرار نشود.
وی اظهار داشت : در حوزه آموزش و پرورش نیز برنامه های آموزشی برای پیشگیری از افکار خودکشی در مدارسی که مواردی از اقدام به خودکشی دانش آموز را داشتند انجام می گیرد تا تفکر اقدام به خودکشی در این مدارس در بین دانش آموزان گسترش نیابد. درافکار عمومی تکرار شدن آن باعث گسترش این تفکر می شود.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان بیان کرد: بیان مداوم اقدام به خودکشی باعث می شود تا این تفکر در افکار عمومی گسترش یابد.
وی افزود: موضوع افسردگی و اقدام به خودکشی را زیاد نباید رسانه ای نمود زیرابه نظر می رسد باعث ترویج این تفکر در جامعه شود.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.