مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: ورود دانشگاه‌ها به بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نویدبخش آینده روشنی است.   به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، شفیع شفیعی در همایش ملی چشم اندازهای تعلیم و تربیت و مشاوره در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه محقق اردبیلی در دو سال اخیر در حوزه آسیب های اجتماعی بیشتر ورود پیدا کرده است، افزود: به دلیل شیوع برخی از آسیب های اجتماعی مثل خودکشی، طلاق و غیره در استان، آمار خوبی در این حوزه نداریم و ورود دانشگاه به این بحث نویدی است که ما را به شرایط بهتری رهنمون کند. 
وی با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیرتخصصی در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: جای بسی خوشحالی است که دانشگاه در این راه پیش قدم شده و امیدواریم با ورود دانشگاه به این حوزه وضعیت بهتر شود. 
شفیعی با بیان اینکه بیشترین نقدها در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی مربوط به نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ما است، افزود: امیدواریم این همایش راهبرد مشخصی را به نظام آموزش و پرورش دهد. 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: حذف آزمون تیزهوشان و تکالیف درسی برای عید رویکرد جدید آموزش و پرورش است تا دانش آموزان بیشتر درگیر مهارت های اجتماعی شوند. 
وی ادامه داد: ستاد هیات های اندیشه ورزی در حوزه آسیب های اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شده  که قدم مثبتی است تا در آینده جامعه سالم و مثبتی داشته باشیم و نتایج آن برای استان مفید باشد. 
حسین قمری دبیر علمی این همایش نیز گفت: از بابت شیوع آسیب های اجتماعی در یک شرایط خاصی هستیم که مشارکت در عرصه تعلیم و تربیت و مشاوره را طلب می کند. 
وی گفت: در این همایش از مجموع مقالات پذیرفته شده توسط هیات داوران، 42 مقاله به صورت سخنرانی انتخاب شده است.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.