به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین خوشگوار روز شنبه در نشست کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار کرد: این طرح ها شامل مدارس مراقب پیشگیری با رویکرد اجتماع محور، آموزش مهارت های مراقبت از خود، طرح مدارس عاری از خطر و آموزش مهارت های مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی است.
وی افزود: افزایش نرخ پوشش برنامه های رشد مدار از 25 درصد سال گذشته به 45 درصد در سال تحصیلی جاری، بسیار آمار خوبی است و یکی از خلاءهای حوزه تربیت بدنی و سلامت را برطرف کرده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: رویکرد آموزش و پرورش در زمینه آسیب های اجتماعی مبتنی بر آموزش، آگاه سازی و پیشگیری است و برنامه ها در سه محور آموزش توانمند سازی، نهضت فرهنگی پیشگیری و مراقبت اجتماعی از دانش آموزان عملیاتی می شود.
رئیس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: از میان طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، طرح مدارس مراقب پیشگیری با رویکرد اجتماع محور از جمله طرح هایی است که مختص مقطع خاصی نیست و قابلیت اجرایی شدن در تمامی مقاطع تحصیلی را دارد.
محمدرضا سورسوری افزود: در این طرح تلاش می شود با استفاده از ظرفیت های محلی، آسیب های موجود در مدرسه محل اجرای طرح شناسایی و با آن مقابله شود.
وی اضافه کرد: طرح مدارس عاری از خطر مختص مدارس متوسطه دوم است و هدف از اجرای آن مصونیت بخشی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی، سوء مصرف مواد و رفتارهای پر خطر از طریق کاهش عوامل مخاطره آمیز است.
به گفته وی، به دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز مهارت های تصمیم گیری و دوست یابی در قالب طرح آموزش مهارت های مراقبت از خود آموزش داده می شود.
رئیس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان افزود: طرح مهارت های مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی مختص مدارس متوسطه اول است که براساس آن، مهارت هایی همچون کنترل هیجان، حل مساله، آشنایی با رفتارهای پرخطر و تفکر انتقادی آموزش داده می شود.
وی همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد سه ماه گذشته اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی استان گفت: اجرای طرح نماد یکی از اصلی ترین برنامه های سال جاری است که در 12 مدرسه در شهرستان های سنندج و کامیاران انجام شده و مقدمات شروع آن در حال طی شدن است.
سال تحصیلی جدید (97 - 96) در استان کردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار کلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.