به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سالن غدیر ، افزود : به یقین هیچ کشوری بدون اصلاح، تقویت و بهره برداری نظام آموزشی قادر به توسعه پایدار و متوازن نخواهد بود.
وی بیان کرد : جهت گیری و برنامه ریزی های شورای آموزش و پرورش، راهگشای سایر شوراها و کارگروه ها در استان است.
وی خاطرنشان کرد : اصلاح در هر زمینه ای در استان باید از آموزش و پرورش شکل بگیرید، این امر به نوعی سرمایه گذاری برای آینده است.
چاوشی با تاکید بر این که کودکان امروز سرمایه های فردا هستند، ادامه داد : به فکر تقویت و بالندگی انسان های با انگیزه و دغدغه باید بود تا رشد و توسعه کشور را در پی داشته باشد.
به گفته وی تلاش های علمی مردم این دیار در زمینه های مختلف جای تقدیر و تشکر دارد چرا که باعث درخشندگی استان شده است.
استاندار سمنان با بیان این که نهضت سواد آموزی در بخش های قابل توجه کشور به بار نشسته و استان سمنان رتبه خوبی در این زمینه کسب کرده است، افزود : دچار افت و فراموشی هایی در کسب مهارت برای افراد شده که نیاز به تلاش برای رفع این مهم دارد.
وی بیان داشت : در آینده با تلاش همکاران در آموزش و پرورش بی سوادی در استان ریشه کن و از لحاظ فرهنگی چهره مناسبی از این دیار در کشور باید شاهد باشیم.
نماینده عالی دولت در استان سمنان با بیان این که اصلاح جامعه نیازمند آگاهی از دغدغه های دانش آموزان است، گفت : خلاقیت و تفکر در دانش آموزان جدی بگیریم و اگر به فکر نجات این نسل هستیم باید دغدغه های آن ها را جدی بگیریم.
وی ادامه داد : دغدغه های دانش آموزان در زمینه های مختلف زیست محیطی، خدمات شهری و روستایی و اجتماعی با تقسیم بندی منظم استخراج شده و آموزش و پرورش این فرصت را مغتنم شمارد.
وی بخش سلامت روح و روان را یکی از اولویت جامعه دانست و افزود : بحث سلامت اجتماعی و مهارت های زندگی باید از پایه های اول مدارس آغاز شود.
به گفته وی توجه به آموزش های مهارت زندگی و شغلی باید در کنار تدریس به دانش آموزان باشد.
به گفته استاندار سمنان به نقش رسانه ها در نهادینه سازی توجه به دغدغه‌های دانش آموزان اشاره و اضافه کرد : دانش آموزان باید بدانند که جامعه نسبت به دغدغه های آن ها حساس هستند، فرهنگ سازی در این زمینه شود باید با دقت پیش برود.
وی تصریح کرد : نظر خواهی از دانش آموزان صورت گرفته و استمرار آن، آن ها را متوجه می کند که تفکر آنان برای مسوولان مهم است.
وی گفت : نشست های آزاد اندیشی باید از مدارس شکل بگیرد تا زمینه برای شکل گیری این کرسی ها در دانشگاه نهادینه شود.
به گفته وی، تفکر عمیق دانش آموزان نشان از ایده و نظرات مطلوب و مثبت دانش آموزان دارد.
چاوشی تاکید کرد : مسوولان دغدغه های مردم را رصد کنند و از این مساله در برنامه ریزی بمنظور تصمیم گیری بهرمند شوند.
استاندار سمنان به لزوم آشنایی اقشار جامعه به حقوق شهروندی تاکید و خاطرنشان کرد : رساله عمومی امام سجاد(ع) که در آن به خوبی حقوق شهروندی ارایه شده باید آموزش و فراگیری آن در نظام آموزشی به مسابقه گذاشته شود و دانش آموزان از فرازهای آن آگاه شوند.
وی توسعه و بالندگی جامعه را مستلزم فرهنگ سازی دانست و گفت : توسعه هر جامعه ای در گرو فرهنگ سازی است که آموزش و پرورش ایفا کننده این مهم است.
چاوشی تاکید کرد : نظرسنجی جدی و مقطعی از معلمان و قشر فرهیخته صورت بگیرد تا از دغدغه های آنان آگاه شویم.
وی با اشاره به این که تکریم به شخصیت معلم باید در جامعه نهادینه شود، افزود : دغدغه های این قشر تنها به معیشت باز نمی گردد، بلکه احترام این قشر یکی از دغدغه های اساسی است، باید احترام به شخصیت معلم در جامعه نهادینه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت : در 6 ماهه گذشته تلاش شد سهم این نهاد را از بودجه متوازن که در اختیار نمایندگان است افزایش داده و با تعامل فرمانداران استان سهم اعتبارات در سطح شهرستان را نیز افزایش دادیم.
محمد دستوراتی افزود : کمبود اعتبارات و فضای آموزشی از جمله چالش های موجود در این نهاد بوده که در حال پیگیری است.
به گفته وی کسب رتبه اول کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری هشتمین خورشید ولایت و ارسال حدود یازده هزار اثر از استان به این جشنواره، رتبه اول در مسابقات تفسیر قرآن در بخش پسران، رتبه دوم کشوری در مسابقات نهج البلاغه، رتبه اول استانی در اقامه نماز در دستگاه های استان، رتبه نخست کشور در معاونت پرورشی و فرهنگی و اعزام 2 نفر به مسابقات ملی تکواندو کشور، اعزام بازیکن در مسابقات دو و میدانی جاکارتا از جمله دستاوردهای آموزش و پرورش استان سمنان است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان 120 هزار دانش آموز در چهار هزار و 800 کلاس درس دارد و در دوران دفاع مقدس 622 دانش آموز و 124 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است.
6026/9891
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.