به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز سه شنبه در آئین پایانی هشتمین جشنواره نوجوان سالم که در کانون فرهنگی تربیتی رشد کرج برگزار شد، اظهار داشت: هنر انسان باید این باشد که بتواند میزان آسیب ها را کاهش دهد و برای سالم زندگی کردن مبارزه کند.
وی با اشاره به اینکه یکی ازمهارت های زندگی امروزی را توانمند سازی تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: مبارزه با آسیب ها با شعار حل نمی شود بلکه باید هر فردی برای مبارزه با آن توانایی خود را بالا ببرد و تقویت کند.
وی یادآورشد: دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید از توانایی های خود استفاده کنند که جشنواره نوجوان سالم در همین راستا فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه برای جامعه سالم باید نوجوان سالم داشته باشیم ، اضافه کرد: نوجوان سالم دارای ویژگی هایی است که در خانه و مدرسه باید زمینه شناخت هرچه بیشتر دانش آموزان را با این ویژگی ها بوجود آورد.
قاسمی از شور و نشاط، خلاقیت، پردازش ، تخیل واقعی، قدرت حل مسئله ، تفکر انتقادی و مقاوم بودن به عنوان ویژگی های نوجوان سالم در جامعه یاد کرد.
وی ادامه داد: هر ساله جشنواره نوجوان سالم با رویکرد ارتقاء سبک زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پر خطر برگزار می شود که لازم است همه دانش آموزان به پیام های آموزشی ، تربیتی و مهارتی این جشنواره دقت کنند تا مهارت ها را بیاموزند.
قاسمی از مشارکت ویژه نیروی انتظامی البرز در زمینه آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس این استان قدر دانی کرد.
مدیرکل اجتماعی استانداری البرز نیز در این آیین بیان داشت: آموزش و پرورش در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی موفق عمل می کند که این حرکت بسیار ارزشمند است.
عیسی قبادی افزود: نظام مراقبت از آسیب های اجتماعی چند سالی است که در آموزش و پرورش اجرای می شود که نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.
وی خاطرنشان کرد: البرز پایلوت کشوری در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که هر سال رتبه برتر کسب می کند.
وی تصریح کرد: مراقبت در سنین نوجوانی از محورهای مهمی است که نیاز به کار ریشه ای دارد و در دولت تدبیر و امید به این بخش نگاه ویژه ای شده است.
وی اضافه کرد: نهاد خانواده نیز می بایستی در کنار آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گام بردارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.