به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی عصر چهارشنبه در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی با بیان اینکه در برخی مسائل فرهنگی پیرامون استان دچار افراط و تفریطی می شویم، افزود: بعضی با طنز به دنبال تحقیر زبان و لهجه قمی هستند، به اسم و نام قم، با زبان طنز این شهر را تحقیر می کنند که این کار ناپسندی است.
وی گفت: هر شهری اقتضائات خاص خود را دارد که استفاده از نیروهای بومی می تواند جلوی برخی از آسیب ها را در صدا و سیما بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه حاکمیت و نظام به دنبال گسترش گریه در جامعه نیست افزود: همانگونه که هر کاری را نمی توان در مسجد انجام داد و حرمت آن را رعایت می کنیم، قم نیز دارای حرمتی است که باید در تولید برنامه های فرهنگی به جایگاه ویژه این استان توجه شود.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه برخی نشاط ها و تفریحات در قم جایگاهی ندارد ،گفت: می توان ذائقه مردم را با برنامه ها تغییر داد ولی نباید برای جذب مخاطبان به هر اقدامی دست زد.
وی با تاکید بر اینکه باید منطق در برنامه های فرهنگی حکم فرما باشد، گفت: قم حریم اهل بیت(ع) است و نباید با دست خودمان به بهانه ایجاد نشاط این حریم را مخدوش کنیم.

** اعتبارات آسیب های اجتماعی قم در سال 97 چهار برابر شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به اعتبارات آسیب های اجتماعی استان در سالجاری گفت: امسال 62 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی به قم تخصیص یافته که این رقم نسبت به سال 96 چهار برابر رشد داشته است.
سید محمدرضا هاشمی، آموزش و پرورش را مهمترین دستگاه دریافت کننده این اعتبارات دانست و ادامه داد: 30 میلیارد ریال اعتبار از کل اعتبار آسیب های اجتماعی به اداره کل اختصاص یافته است.
وی اعتبارات قم در حوزه آسیب های اجتماعی در سال 96 را 13 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون 50 درصد اعتبارات سال 97 تخصیص یافته و تا پایان سال مالی جاری( تیرماه 98) تمام این اعتبار به استان تخصیص داده می شود.
هاشمی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش طلاق در استان گفت: آمار طلاق در 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته که این موضوع نوید دهنده خوبی در این زمینه است.

** نیازمند تولید محتوا در برنامه های فرهنگی هستیم
فرماندار قم نیز در این جلسه ، با تاکید بر لزوم تولید محتوای فاخر گفت: باید در تولیدات، محتوای غنی مورد توجه جدی قرار گیرد تا جشنواره هایی مانند سروستان دارای محتوای غنی شوند.
رضا سیار با تاکید بر اینکه اگر به تولید محتوا توسط رسانه ها با استفاده از ابزار هنری توجه نشود، به طور قطع مخاطبان خود را از دست می دهیم گفت: باید محتوایی متناسب با شرایط قم با استفاده از زبان هنر مورد توجه جدی دستگاه های فرهنگی قرار گیرد.
وی با انتقاد از انتشار اخباری در یکی از روزنامه های قم گفت: محتوای برنامه سروستان هیچ گونه مشابهتی با کنسرت ندارد ولی روزنامه ای در استان با بی انصافی در سه شماره پیاپی این جشنواره را متهم به برگزاری کنسرت کرده است.
فرماندار قم تاکید کرد: باید تمام انجمن های فرهنگی و ظرفیت های هنری استان پای کار باشند و اقدام به تولید محتوای فاخر نمایند.
وی با اشاره به استقبال گسترده مردم بخش های تابعه استان از جشنواره سروستان گفت: باید در این برنامه ها از محتوای فاخر و غنی استفاده شود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.