به گزارش ایرنا، عباس برزگرزاده روز سه شنبه در نشست و تجلیل از سمن های شهرستان گناوه افزود: هدف اصلی برپایی این نشست ارایه پیشنهادها، نقدها و راهکار در راه رسیدن به هدف مشترک یکدیگر با محوریت تقویت جامعه مدنی است.
وی اظهارداشت: دولت وظیفه فراهم آوردن بستر برای فعالیت سمن ها دارد که امیدواریم روز به روز در این راه موفق تر باشیم.
برزگرزاده با بیان اینکه جامعه از درد سیاسی کاری و اهل سیاست بودن رنج برده است، گفت: دلیلی وجود ندارد که همه جامعه سیاسی باشد و سیاسی بیندیشد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر افزود:یکی از دلایلی که باعث شده در حوزه هایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامانده شویم توجه بیش از حد به مقوله سیاست بوده است.
وی به مهمترین برنامه های شاخص این مدیریت در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال بطور ویژه طرحی با عنوان توانمندی محلات حاشیه نشین و مناطق حاد و بحرانی که دچار مسایل و مشکلات مفاسد اخلاقی، اعتیاد و کودکان بدسرپرست هستند در اولویت اول خود قرار داده و به شهرستان گناوه در این زمینه توجه بیشتری خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح هایی که سمن های استان بوشهر نظیر انجمن مردم نهاد سایه بان آرامش گناوه مطرح کرده پذیرفته شده و حمایت و پیشتیبانی خواهیم کرد.
برزگرزاده افزود: از مجموع سمن های شهرستان گناوه 6 سمن اعتبار دریافت کرده اند که در استان تاکنون چنین موردی نبوده و دلیل آن فعال بودن آنان و اولویت و نگاه به فعالیت در حوزه مناطق حاد و بحرانی بوده است.
فرماندار گناوه گفت: تلاش و خدمات ارایه شده دولت تدبیر و امید به مردم را نباید نادیده بگیریم.
سیدعلی پاک نژاد افزود: باوجود اینکه هیچ دولتی در انقلاب همانند دولت دکتر روحانی با محدودیت و مشکلات عدیده ای مواجه نشده اما منشا خدمات زیادی بوده است.
وی اظهارداشت: آزادی بیان و فضای بازی که در کشور وجود دارد هیچوقت نبوده و این مهم را باید مدیون دولت تدبیر و امید بدانیم و از اینکه این فرصت را فراهم کرده جای سپاسگزاری دارد.
پاک نژاد افزود: ازبدو شروع مسئولیت در این شهرستان سمنی ثبت نشده بود که از اسفند 95 تاکنون 9 سمن ثبت و 8سمن دیگر مراحل ثبت را طی می کنند.
وی اظهارداشت: خانه سازمان های مردم نهاد این شهرستان حدود 100 برنامه فرهنگی و اجتماعی با همکاری و مشارکت برخی سمن ها برگزار و از شهرستان های فعال بشمار می آید.
فرماندارگناوه گفت: سند توسعه این شهرستان تدوین شده و باتوجه به معرفی مناطق کمترتوسعه یافته تلاش خواهیم کرد که اعتبارات خوبی در کشور جذب کنیم.
وی افزود: در محلاتی از شهر که آسیب پذیر هستند از جمله محله امید با همکاری انجمن های مردم نهاد برنامه و کارگاههای آموزشی برگزار شده که امسال نیز تداوم دارد.
وی طرح مسکن ارزان قیمت و ازدواج آسان برای جوانان را از طرح های مهمی دانست که در دستور کار فرمانداری با همکاری دستگاههای مرتبط امسال قرار می گیرد.
فرماندار گناوه تقویت و حمایت از سمن ها را در برنامه کاری دانست و از آنان خواست تا همکاری با آموزش و پرورش و دانشگاهها داشته باشند.
مسئول خانه سمن های گناوه گفت: سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند در جوامع مختلف بشمار می آیند و نقش بسیارمهم و انکارناپذیری در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارند.
مصطفی خرمی افزود: در این شهرستان 17 سمن وجود دارد که 9 سمن فعال و پروانه دار و مابقی نیز از جمله انجمن خبرنگاران درحال فرایند مجوز هستند.
وی بیان کرد: سمن های این شهرستان در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، پزشکی ، سلامت و محیط زیست فعالیت و نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و اعتلای فرهنگ جامعه ایفا می کنند.
6164/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.