به گزارش ایرنا در این اجتماع که عصر جمعه برگزار شد، جمعی از کشاورزان غرب اصفهان، دوتن از نمایندگاه مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی و استاندار اصفهان نیز حضور داشتند.
در این اجتماع 'حسن محسنی اژه ای' و 'کاظم محمدی' بترتیب به عنوان رئیس وعضو هیات مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان و اسفندیار امینی دبیر صنف کشاورزان این استان در سخنانی جداگانه و انتقاد آمیز از وزارت نیرو خواستند تا نسبت به اجرای مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی امور آب استان اصفهان، مبنی بر توقف برداشت بی رویه وجلوگیری از بارگذاری های جدید در حوضه زاینده رود( از سد چم آسمان تا سد زاینده رود) و مناطق بالا دست اقدام کند.
گرچه هریک ازسخنرانان با بیانی متفاوت، خواسته های کشاورزان حوضه زاینده رود بویژه مناطق پایین دستی را مطرح و گاه مسئولان را بتندی مورد انتقاد قرار دادند، اما جمع بندی همه مطالب مطرح شده در این گردهمای به یک نکته یعنی ضرورت اجرای مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی زاینده ختم شد.
سخنرانان، وضعیت کشاورزی در شرق اصفهان را به علت نبود آب و عدم تخصیص حقابه وخیم توصیف کردند.
در ادامه این نشست که درهوایی گرم و فضایی ملتهب برگزار شد، 'علی عابدی' و 'حسن کامران' نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی جداگانه برضرورت اجرای مصوبات شورای عالی آب و طرح 9 ماده ای این شورا تاکید کردند و خواستار پیگیری همه جانبه این امور شدند.
کامران، در سخنان خود وزیرنیرو را در این زمینه مسئول دانست و افزود: مطالبات کشاورزان در خصوص حقابه، مطالبه ای بر حق است که باید پیگیری شود و ما در این زمینه وظیفه خود را انجام می دهیم .
همچنین 'حیدرعلی عابدی' دیگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبات سیزدهمین جلسه شورای عالی آب، تونل بهشت آباد به عنوان راهکاری برای حل مسئله آب اصفهان باید تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد، وی هچنین خواستارمدیریت صحیح عادلانه بر تمامی حوضه زاینده رود شد.
در ادامه این گردهمایی استاندار اصفهان در سخنانی با اشاره به بحران آب و خشکسالی گفت: مدیریت این استان با درک و شناخت وضعیت موجود تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات کشاورزان به کار گرفته است.
محسن مهرعلیزاده آمارهای مطرح شده در خصوص میزان برداشت ها از حوضه زاینده رود را صحیح ندانست و قصد تشریح وضعیت آب در حوضه زاینده رود را داشت اما به
علت اختلال در جلسه و اعتراض حاضران سخنان خود را قطع و جلسه را ترک کرد، این نشست نیز به نقطه پایان رسید.
در حاشیه این گردهمایی،شرکت کنندگان، خواسته ها و مطالبات خود را در قالب طوماری تدوین کردند.
1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.