به گزارش ایرنا؛ محسن مهر علیزاده روز شنبه در این مراسم افزود: دود نزاع ها و اختلاف های جناحی به چشم مردم می رود.
وی با اشاره به سابقه تنش های سیاسی و برخی جناح بازی ها در شهرستان فریدن تصریح کرد: برای به بار نشستن ایده ها و راه حل ها، همه باید همچون دانه های تسبیح کنار یکدیگر باشند حال آن که در فضای تخریب و تنش؛ نخ تسبیح پاره می شود و راه به جایی نخواهیم برد.
وی اضافه کرد: همدلی را نمی توان با هیچ چیز دیگر عوض کرد و همدلی مسئولان با فرهنگ عمومی مردم سازگارتر است.
استاندار اصفهان خطاب به مسئولان شهرستان فریدن هشدار داد: تعابیر تندرو، کندرو، چپی و راستی را جمع کنید وگرنه خود به این قضیه ورود و با مسببان تفرقه و تنش برخورد می کنم.
وی با بیان این که نیازمند تعریف دقیق و شفافی از اصلاح طلبی و اصولگرایی هستیم، افزود: دینداری، دلسوزی، مردمسالاری، فداکاری، حرکت در مسیر اصلاح جامعه و پرهیز از تفرقه افکنی و خدشه وارد کردن به کشور و مصالح نظام، از شاخصه هایی است که در تعریف این دو مقوله باید مدنظر قرار داد.
استاندار اصفهان با بیان این که بلوغ، فهم، نجابت، شرافت، لیاقت و وجود روحیه تلاش در مردم، مسئولیت ما را دوچندان می کند، افزود: تعامل سازنده مردم با مسئولان و مسئولان با یکدیگر، در حل مشکلات کارساز خواهد بود.
وی با بیان این که فریدن منطقه ای تاریخی و متمدن با مردمی خونگرم، تلاشگر و صمیمی است، افزود: وجود اقوام و فرهنگ های مختلف و زندگی مسالمت آمیز آنان در این منطقه، بیانگر الفت اهالی این دیار است.
استاندار اصفهان گفت: یکی از مشکلات فریدن این است که با وجود محروم بودن، این شهرستان یک منطقه 'برخوردار' اعلام شده است که ما این مساله را دنبال و پیگیری های قبلی را برای بازگشت امتیاز مناطق محروم به فریدن ادامه می دهیم.
وی با تاکید بر این که این اقدام به معنی القای محرومیت به مردم منطقه نیست، افزود: درواقع مردم فریدن همه چیز از جمله دین، فرهنگ، غیرت و استعداد دارند و از این نظر برخوردار محسوب می شوند.
استاندار اصفهان افزود: مهاجرت اهالی این منطقه به مرکز استان از روحیه تلاش و کار بیشتر ریشه می گیرد و این بدان معناست که اگر وضعیت اشتغال و امکانات بهتر شود چه بسا با مهاجرت معکوس مواجه شویم.
مهرعلیزاده با اشاره به حمایت دولت در زمینه اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی، خطاب به فرماندار جدید گفت: در این زمینه محدودیت منابع مالی نداریم و مسئولان شهرستان بکوشند با جذب حداکثری تسهیلات اشتغالزا، نرخ بیکاری در فریدن را به صفر برسانند و حتی سیر اشتغالزایی را به بالای صفر افزایش دهند.
استاندار اصفهان در ادامه خطاب به مدیران کل حاضر در این جلسه دستور داد در پایان مراسم معارفه با حضور مدیران شهرستان، فهرست نیازهای مختلف فریدن را بصورت جداگانه و دقیق تدوین کنند و به استانداری ارائه دهند.
وی با قدردانی از تلاش های فرماندار سابق شهرستان فریدن نیز گفت: ایشان با برخورداری از روحیه تعامل بالا در مدت مسئولیت خود اقدامات ابتکاری خوبی انجام و اولویت های شهرستان را بخوبی مورد توجه قرار داد.
مهرعلیزاده از سیدمحمدتقی معین الدینی فرماندار جدید فریدن نیز به عنوان شخصیتی جوان، خوشفکر و فعال نام برد و از وی و سایر مسئولان خواست نیت خود را برای خدمت به مردم و کار برای خدا خالص کنند و توصیه های گفته شده را به کار بندند.

***توقف در مسیر اجرای طرح تامین آب شرب پایدار***
امام جمعه شهر داران نیز در این مراسم گفت: فریدن با موقعیت منحصر به فرد و مزیت های فراوان از بسترهای لازم برای توسعه برخوردار است اما این امتیازها با وضعیت کنونی منطقه تناسبی ندارد.
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی افزود: انتقال 400 میلیون مترمکعب آب از این منطقه به استان خوزستان با وجود تهدیدهای موجود در بخش آب شرب شهرستان،نرخ بیکاری بیش از 35 درصدی، نبود صنایع تبدیلی کشاورزی و مهاجرت جمعیت 300 هزار نفری از منطقه فریدن بزرگ به سمت استان، از معضلات مهم این منطقه است.
وی افزود: لازم است با یک مدیریت صحیح استانی به نقطه ای که در شأن مردم فریدن و نظام جمهوری اسلامی است، برسیم .
وی اضافه کرد: قصه پرغصه محرومیت شهرستان باید پایان خوشی داشته باشد چرا که از این لحاظ شاهد اعمال تبعیض در حق فریدن هستیم.
حجت الاسلام سیاوشی خطاب به استاندار اصفهان تصریح کرد: انتظار مردم شهرستان از شما به عنوان یک چهره ملی و توانمند این است که ظلم اجرایی که در حق فریدن روا داشته شده است جبران شود تا به وضع مطلوب نزدیک شویم.
امام جمعه داران با اشاره به مانع به وجود آمده برای اجرای طرح مصوب تامین آب شرب منطقه از منابع پایدار افزود: برغم تلاش مسئولان شهرستان برای تصویب این پروژه در وزارت نیرو؛فرم های مربوط به وضعیت آبی منطقه برای ردیف دار شدن این طرح ملی بدرستی تکمیل نشده و این موضوع موجب توقف این طرح شده است.
امام جمعه داران با تاکید بر این که اختلافات باید کنار گذاشته شود خطاب به فرماندار جدید گفت: انتظار ما این است که حاشیه سازی ها و درگیری های نامطلوب و نابجا تکرار نشود و به خط قرمزهایی مانند ارزش های اسلامی، ولایی بودن و وحدت و صمیمیت توجه شود.
وی افزود: امیدواریم فرماندار جدید با فراهم شدن بستر مناسب، وحدت، انگیزه و استقلال، کار را بدون حاشیه انجام دهند.

***پیشرفت و توسعه متوازن شهرستان ها موجب ترقی استان می شود***
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: وظیفه نمایندگان مجلس برای حل مشکلات، ریل گذاری برای فعالیت های دولت است.
اکبر ترکی با بیان این که اگر 50 درصد از برنامه ششم توسعه اجرایی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، افزود: در بودجه 97 رویکرد مجلس و دولت با مسائلی نظیر افزایش نیافتن قیمت حامل های انرژی، برداشت از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی، آبخیزداری و کمک به مناطق محروم بوده است.
ترکی با بیان این که توسعه متوازن شهرستان هاموجب ترقی استان نیز می شود، افزود: با اجرای طرح های هادی در روستاها، امیدواریم تا سال آینده روستایی بدون آسفالت وجود نداشته باشد.
ترکی افزود: سرمایه گذاری در شهرستان فریدن نیازمند حمایت و برنامه ریزی است و نکته مهم در این حوزه آن است که مردم نیز خود باید با سرمایه گذار شریک شوند.
وی بر ضرورت حفظ انسجام و اتحاد در شهرستان و دور بودن آن از اختلافات تاکید کرد.

***شاخصه های مناطق محروم برای سنجش وضعیت فریدن مناسب نیست***
فرماندار سابق فریدن نیز در این مراسم از پیگیری مجدانه برای بازگشت امتیاز مناطق محروم به فریدن سخن گفت و افزود: در این پیوند توانستیم به مسئولان ارشد ثابت کنیم که بسیاری از شاخصه های آنان برای برخورداری یک منطقه از امتیاز مناطق محروم اشتباه است و وضعیت کنونی فریدن را با آن شاخصه ها نمی توان سنجید.
کمال رضایت افزود: این تلاش ها به نقطه خوبی رسیده است که امیدواریم با پیگیری مستمر مسئولان شهرستان و استان به نتیجه قطعی برسد.
وی با بیان این که کل اعتبارات شهرستان در سال 96 با هدف تمرکز برای اقدامات اساسی تر به 6 ارگان اختصاص یافت، افزود:آب و فاضلاب شهری و روستایی، آموزش و پرورش، جهاد سازندگی، بنیاد مسکن و بهداشت و درمان مجموعه هایی است که از این اعتبارات بهره مند شدند.
وی برگزاری انتخابات سالم و امن، آماده سازی زیرساخت لازم برای گام اجرایی طرح تامین آب شرب پایدار، اصلاح بذر سیب زمینی، تغییر الگوی کشت و کسب مقام های برتر استانی برای سه محصول پیاز، چغندرقند و سیب زمینی؛ اجرای موفق و نمونه آبیاری قطره ای، بارانی و کشت زیرسطحی در استان، تحول چشمگیر در عمران روستاها و توسعه و تجهیز خانه ها و مراکز بهداشتی و جذب کامل اعتبارات اشتغالزایی و کارآفرینی را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در مدت زمان تصدی خود در مدیریت شهرستان برشمرد.
سیدتقی معین الدینی فرماندار جدید فریدن نیز در این مراسم با مرور ظرفیت ها، مزیت ها و مشکلات فریدن، آمادگی خود را برای استفاده از نظرات آحاد مردم شهرستان به دور از هر گونه مرزبندی جناحی و فکری اعلام کرد.
به گزارش ایرنا؛ مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان فریدن روز شنبه با حضور ' محسن مهرعلیزاده ' استاندار اصفهان در مجتمع فرهنگی هنری کوثر شهر داران برگزار شد.
در این مراسم از تلاش های 'کمال رضایت' فرماندار سابق فریدن قدردانی و 'سیدتقی معین الدینی ' به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.
پیش از ظهر امروز، استاندار اصفهان و هیات همراه در ابتدای ورود به شهرستان فریدن مورد استقبال جمعی از مردم و مسئولان شهرستان قرار گرفتند.
استاندار همچنین با حضور در گلزار شهدای شهر داران به مقام شامخ شهیدان این منطقه ادای احترام کرد.
پس از پایان آئین تودیع و معارفه فرماندار فریدن به دستور استاندار اصفهان؛ جلسه شورای اداری شهرستان فریدن با حضور مدیران کل همراه در محل فرمانداری تشکیل و مهمترین مشکلات منطقه در حوزه اقتصادی و عمرانی برای پیگیری های آتی تدوین شد.
فریدن یکی از قدیمی ترین شهرستان هایی است که از سابقه ساز و کار اداری 70 ساله برخوردار است.
این شهرستان با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
گ/6027/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.