به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: در روزهای گذشته پس از تقدیم این لایحه به شورا، کمیسیون تلفیق جلساتی را با حضور شهردار و مدیران مناطق مناطق به طور مستمر برگزار و مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت.
فتح الله معین افزود: روز گذشته بررسی این لایحه پایان یافت.
لایحه بودجه 30 هزار میلیارد ریالی سال 97 شهرداری کلانشهر اصفهان روز یکشنبه یکم بهمن ماه سال جاری به شورای اسلامی این شهر تقدیم شده بود.
همچنین 2 عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق های میان دستور خود خواستار رسیدگی مسئولان مربوطه به مشکلات زیست محیطی اصفهان بویژه آلودگی هوا شدند.
امیر احمد زندآور در این جلسه به ارائه راهکارهای مقابله با آلودگی های زیست محیطی اصفهان پرداخت و مشارکت عمومی در حفظ محیط زیست شهری، مدیریت صحیح آلودگی ها بویژه آلودگی هوا، اجرای طرح جامع مقابله با آلودگی و پایش کیفیت هوا و همکاری سمن ها (سازمان های مردم نهاد) در حفظ، حراست محیط زیست و مقابله با انواع آلودگی ها از جمله این راهکارها بود.
علیرضا نصر اصفهانی نیز مقابله نکردن با آلاینده های زیست محیطی را زیانبار خواند و افزود: باید از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه بهره کافی و لازم برده شود.
وی تاکید کرد: توجه به مدیریت مصرف آب در یک جامعه از نشانه های توسعه یافتگی آن جامعه به شمار می رود.
نصر اصفهانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه فجر و قرار گرفتن در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، گفت: در آغاز انقلاب شعار ها و آرمان های زیادی مطرح شد که برجسته ترین آنها استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت نظام بود.
وی افزود: این روزها، فرصت مناسبی است که به عملکرد این سال ها بنگریم و ببینیم تا چه اندازه این شعارها و آرمان ها محقق شده است.
نصر اصفهانی اضافه کرد: هر کار و هر اقدامی برای اینکه استمرار یافته و حفظ شود باید اهداف اولیه اولیه اش در راس قرار گرفته و دنبال شود.
وی گفت: مسئولان نباید از ظرفیت مردمی جامعه غافل شوند، باید قدرشان را بدانند و با هرنوع تفکر و سلیقه ای که باشند از توانمندی ها و ظرفیت آنها برای رسیدن به سرمنزل مقصود، بهره گیرند.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن ارائه تذکر به شهردار اصفهان، افزود: از ساختمان ها و بناهای تاریخی که قابلیت تاریخی و گردشگری داشته و جزء میراث باستانی ما هستند را برای مصارف اداری استفاده نکنید.
مهدی مقدری اضافه کرد: این ساختمان هاو بنا ها با کاربری اداری دچار استهلاک شده و رفته رفته ارزش اصلی و معنوی خود را از دست می دهد.
در جلسه افزایش لایحه دریافت عوارض تراکم ( ساختمان های از سه طبقه بیشتر) برای اختصاص به خرید تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی، از یک درصد به 2 درصد، به تصویب شورای شهر اصفهان رسید.
اخذ عوارض یک درصد بر تراکم برای اختصاص به آتش نشانی اصفهان از سال 92 به تصویب شورای شهر اصفهان رسیده و از آن زمان تا کنون اجرا می شود.
ت/ 7153 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.