به گزارش ایرنا، شهردار مرند دوشنبه شب در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر، پیش از تقدیم لایحه بودجه سال 1397 شهرداری گفت: بودجه عمومی شهرداری، برنامه جامع مالی است که شامل کلیه خدمات و اقداماتی که باید طی یک سال اجرایی شود، در ضمن سال مالی شهرداری یک سال تمام شمسی است و دوره عملکرد بودجه تا 15 اردیبهشت سال بعد می باشد.
حسین کاوه افزود: بودجه عمومی شهرداری شامل درآمدهای ناشی از عوارض عمومی و اختصاصی، بهای خدمات موسسات انتفاعی، اموال شهرداری ها، کمک های دولتی و اعطایی سازمان های دولتی، هدایا و دارایی ها و سایر منابع تامین اعتبار است.
شهردار مرند تاکید کرد: تلاش کردیم هزینه های جاری شهری را در بودجه سال آینده کاهش داده و با مدیریت هزینه ها، بودجه عمرانی را نیز افزایش دهیم.
کاوه ادامه داد: با توجه به حذف 20 مورد از عوارض محلی توسط هیات های عمومی دیوان عدالت اداری، امیدواریم با تلاش همکاران و همت و یاری شورای اسلامی شهر مرند، بتوانیم بودجه سال آینده را عملیاتی کنیم.
شهردار مرند با اشاره به اهم مشکلات شهر مرند خاطرنشان کرد: شهر مرند دارای مشکلات عدیده ای از جمله مشکلات محلات حاشیه ای، کمبود پارک های محله ای، مسیرگشایی معابر سطح شهری، حل معضل ترافیک، آسفالت معابر اصلی و فرعی و صدها طرح دیگر است که با این بودجه نمی توان آن ها را محقق کرد.
وی گفت: بودجه شهرداری مرند در سال آینده 637 میلیارد و 754 میلیون ریال پیش بینی شده و بدهی شهرداری نیز در مجموع 499 میلیارد و 490 میلیون ریال است.
کاوه با اشاره به اعتبارات عمرانی شهرداری مرند اظهار کرد: در مجموع کل هزینه های خدمات اداری 140 میلیارد ریال، خدمات شهری 130 میلیارد ریال، برنامه ریزی توسعه شهری 30 میلیارد ریال، هدایت و دفع آب های سطحی 10 میلیارد ریال، برنامه حمل و نقل و بهبود امور و مرور شهری 100 میلیارد ریال، تاسیسات حفاظی شهر 7 میلیارد ریال، بهبود محیط شهری 70 میلیارد ریال، ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی و توریستی 70 میلیارد ریال، ایجاد سایر تاسیسات و تسهیلات شهری 20 میلیارد ریال، ایجاد تاسیسات درآمدزا 15 میلیارد ریال و دیگر پروژه های پیش بینی نشده 20 میلیارد ریال برآورد شده است.
شهردار مرند گفت: کل هزینه های عمران شهری در مجموع 358 میلیارد و 57 میلیون ریال و کل هزینه های جاری هم 270 میلیارد ریال است.
کاوه اذعان کرد: بودجه عمومی شهرداری مرند در سال آینده در مقایسه با بودجه امسال که 430 میلیارد ریال بود به 490 میلیارد ریال افزایش یافته که معادل 16 درصد است.
وی گفت: هزینه های جاری شهرداری در بودجه سال آینده، مدیریت شده و با بودجه امسال برابر و معادل 210 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
شهردار مرند با بیان اینکه امسال 75 درصد بودجه عمومی شهرداری مرند محقق شده است، عنوان کرد: 220 میلیارد ریال بودجه عمرانی امسال به 280 میلیارد ریال افزایش یافته که 30 درصد افزایش نشان می دهد.
کاوه اتمام پروژه های نیمه تمام را از مهم ترین طرح های سال آینده دانست و خاطرنشان کرد: ساماندهی اتوبان مرند – جلفا، احداث تالار شهر، تکمیل ساختمان مدیریت بحران شهرداری مرند، تکمیل ساختمان قدیمی حمام قاضی، احداث سر در باغ رضوان در سه نقطه، ساماندهی المان میدان امام حسین (ع) به عنوان بزرگ ترین میدان شهر، تملک زمین برای احداث پارکینگ طبقاتی برای اولین بار در این شهر، ساماندهی ورودی شهر، خرید ماشین آلات عمرانی و خدماتی و اجرای بیش از 90 پروژه از جمله این پروژه های نیمه تمام است.

**کسری بودجه شهردار مرند
رئیس شورای اسلامی شهرمرند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بودجه پیش بینی برای عملکرد بازه زمانی یکساله است، ابراز امیدواری کرد: بودجه ارائه شده توسط شهردار مرند، با واقعیت های شهر همخوانی داشته باشد.
اکبر یحیوی با بیان اینکه سال گذشته بودجه ای تقدیم شورا شد که رقم بالایی را نشان می داد، خاطرنشان کرد: در آن زمان نیز نقدی بر این مساله داشتیم که چرا وقتی بودجه 117 هزار و 170 میلیارد ریالی یا هفت هزار میلیارد ریالی که بیش از 50 درصد آن تحقق نیافته چرا بودجه هزار و 300 میلیارد ریالی به شورا ارائه می شود.
وی تاکید کرد: در بودجه امسال 80 میلیارد ریال کسری بودجه داریم که به بودجه عمرانی شهر سرریز می شود و مایه شرمندگی ما مقابل مردم است.

**کشتی نوح در مرند
همچنین محمدتقی طهماسب پور خطاب به شهردار مرند ابراز کرد: پارک درخور شأن بانوان مرند در این شهر احداث شود، تا بتوانند از محدودیت های موجود رهایی پیدا کنند.
وی افزود: در این زمینه اعضای شورای اسلامی شهر و مردم انتظار دارند، این انتظار از بالقوه به بالفعل دربیاید.
اما مقصود استادی از بدعت هایی که از گذشته به شهرداری به ارث رسیده سوال کرد و کاوه در پاسخ گفت: علاوه بر بدهی های شهرداری مرند، از میان سازمان های شهرداری، خوشبختانه تنها سازمان سیما و منظر و فضای شهری بدهکار است و سایر سازمان های شهرداری مرند بدهی ندارند که برهمین اساس 50 میلیارد ریال در بودجه سال آینده به این مساله اختصاص داده ایم.
محمد بخشی دیگر عضو شورای اسلامی شهر مرند هم با اشاره به اینکه ما از پروژه احداث کشتی نوح در مرند حمایت نمی کنیم، ابراز کرد: اما ترمینال مرند از جمله پروژه هایی است که انتظار می رود نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام شود.
شهردار مرند در این زمینه گفت: با توجه به اینکه شهر مرند به نام شهر نوح نبی یاد می شود، اما متاسفانه هیچ نمادی در این شهر دیده نمی شود، خوشبختانه پروژه کشتی نوح، یک پروژه تجاری و تفریحی و فرهنگی است و حتی موزه نیز در آن تعبیه شده است.
وی پیرامون احداث ترمینال جدید در مرند نیز افزود: ابتدا باید زمین ترمینال را تملک کنیم، پروژه احداث ترمینال نیز خدماتی است که برای جذب سرمایه گذار سودآور و وسوسه کننده نیست.
تنظیم:نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.