به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهرداد علی پناه در جلسه علنی شورای شهر خرم آباد با اشاره به اهمیت توسعه شهر توام با نگاه افزایش سرانه درآمدزایی گفت: اگر در شورا و شهرداری به نمایندگی از مردم جلساتی داشته باشیم باید خروجی مثبتی داشته باشد و چیزی که مسلم است این ست که هر ظرفیتی جایگاه خودش را دارد. به عنوان مثال سوای از ارزش فرهنگی و تاریخی بنای عظیم قلعه فلک الافلاک اگر این فضا نانی برای مردم این شهر نداشته باشد، فاجعه است.

مهرداد علی پناه با بیان اینکه هم اکنون وضع معیشت مردم تبدیل به معضل و استرسی شده برای دلسوزان نظام، افزود: ظرفیتهای این شهر مشخص است از جمله ظرفیت های باستانی، گردشگری، وجود خانه هایی به نقلی صفوی، قجری، پهلوی و نیز وجود حمام های باستانی و... پس درآمدش کجاست!

عضو شورای شهر خرم آباد ادامه داد: به عنوان مثال کانالهای آبررسانی سطح شهر خرم آباد می تواند یک ظرفیت بزرگ گردشگری باشد که خیلی هم پتانسیل جذب توریسم دارد و نیز وجود دریاچه شهری از دیگر ظرفیت های هدف گردشگری ست که متاسفانه درآمدزایی چندانی ندارد.

وی در این راستا تاکید کرد: نبود منابع قوی مالی در سازمانها و دستگاههای متولی به این ظرفیتها آسیب زده است که درآمدزایی پایداری ندارند.

عضو شورای شهر خرم آباد ابراز داشت: ما باید با نگاه درآمدزایی پایدار در شهر یک حرکت جهادی و بومی-محلی داشته باشیم به عنوان مثال ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و خودجوش که دلسوزانه برای توسعه و رفع مشکلات شهری فعالیت می کنند، وجود غارهای فراوان در اطراف شهر و دره های زیبا وغیره ...همگی می تواند محل جذب گردشگر و آغازگر درآمدزایی پایدار برای اداره میراث و شهرداری باشد.

دیوار شهر خرم آباد درخور نیزه نیست!

مهرداد علی پناه در بخش دوم سخنان خویش در خصوص اهمیت زیباسازی و فضای ورودی شهر تصریح کرد: برای شهر ما ننگ است که آهنهایی به شکل نیزه و پیکان بر سر دیوارها، دور میدانها و حتی بیمارستانها دیده شود چرا که وجود نیزه با تمدن چند هزار ساله و مذهب تشیع سازگار نیست و این دیوارهای نیزه دار شهر را خفه کرده است.

عضو شورای شهر خرم آباد در پایان تاکید کرد: چرا پادگانها شهرها را احاطه کرده اند و آیا توجه می کنیم این چه آسیبی به فضای خرم و زیبای شهرمان وارد کرده است!

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 832181
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.