زضا ملایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اقدامات انجام گرفته برای ماندگاری گردشگران در مدت اعلام شده در سلطانیه کافی نبوده و سرمایه گذاری گردشگری و رفاهی هنوز توجیه اقتصادی ندارد.
وی اظهار کرد: تلاش مسئولان شهرستانی بر این است که در کنار افزایش زیرساخت ها و مسیرهای ویژه گردشگری مدت ماندگاری گردشگران بیش از گذشته افزایش یابد.
ملایی افزود: در همین راستا شورای شهر شهرستان سلطانیه با تعامل مسئولان استانی می تواند بسترهای مناسبی را برای سرمایه گذاری خارج از استان برای ساخت هتل، و سایر زیرساخت های گردشگری آماده کنند و مسئولان مربوطه بویژه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قول و مساعدت هایی در حوزه بوم گردی ارائه کرده اند.
وی بیان کرد: شهرداری سلطانیه نیز در راستای تهیه زیر ساخت های توسعه گردشگری، طی سال جاری اقدام به ساخت سوئیت های گردشگری کرده که امیدواریم در بودجه سال بعد پروژه های این بخش آماده شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.
رئیس شورای شهرستان سلطانیه ادامه داد: شهر سلطانیه در قلب و شاهراه استان قرار داشته و همچنین به قطب گردشگری همدان نیز نزدیک است و در این میان ایجاد زیرساخت های مناسب مانند هتل ها یا مراکز رفاهی به لحاظ اقتصادی باید توجیه پذیر بوده و سود دهی لازم را نیز داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: سلطانیه دارای ظرفیت های گردشگری ساخته قدرت بشری و یا طبیعی مانند چمن سلطانیه، مجموعه شاه بلاغی و یا دست ساز بشری مانند گنبد سلطانیه مقبره چلبی اوغلی، ملاحسن کاشی و مجموعه داش کسن را در خود جای داده است.
گنبد سلطانیه در شهر سلطانیه در استان زنجان قرار دارد و یکی از شاهکارهای معماری ایران در دوره ایلخانی است که در فهرست آثار میراث جهانی ثبت شده است. بدنه اصلی گنبد و تمام ساختمان آن با آجر ساخته شده و گنبد با روکش کاشی‌های فیروزه‌ای و لاجوردی و به شیوه معرق‌کاری تزیین شده است. این گنبد نخستین گنبد دو جداره در جهان است که نمی‌توان نمونه‌ای قدیمی‌تر از آن در جهان یافت.
به گزارش ایرنا ، شهرستان سلطانیه 30 هزار نفر جمعیت و شهر سلطانیه کمتر از 10 هزار نفر جمعیت دارد و در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان واقع شده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.