به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محسن حیدری' روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی بررسی و شناخت هویت تاریخی و فرهنگی شهر اردستان با بیان اینکه اثرهای تاریخی این شهر به خوبی نگهداری نشده گفت: ستاد باز آفرینی شهری برای بهسازی و بازسازی 195 هکتار بافت تاریخی و 60 هکتار بافت فرسوده اقدام خواهد کرد.
وی افزود: اردستان دارای آثار تاریخی و ظرفیت های زیادی است که به دلیل حفاظت نامناسب آسیب دیده که با توجه به تشکیل ستاد بازآفرینی و حمایت دولت از این طرح، اقدام های نخستین برای بازسازی 23 هکتار از محورهای گردشگری این شهرستان مانند امامزاده اسماعیل (ع)، مسجد جامع، قنات ارونه، مقبره پیر مرتضی و محوطه های حاشیه آنها فراهم شده است.
شهردار اردستان با اشاره به اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی و شهرداری بیان کرد: 15 محور این شهر در محله های مختلف مانند قنات دو طبقه، آسیاب آبی، رخت شوی خانه، قنات ارونه، مساجد ، کاروانسرا، حمام، شهر زیر زمینی، خانه تاریخی، تکیه سلطان بیک، مقبره امیر اویس، بازار قدیمی و احیای معابر قدیمی در طرح بازسازی قرار دارد.
او عنوان کرد: طرح بازآفرینی در شهر زواره در 2 محور و در شهر مهاباد در یک محور در حال اجرا بوده که دبیری ستاد با شهرداری اردستان می باشد و اجرای مناسب آنها نیازمند مشارکت همه شهروندان است.
شهر اردستان با 670 هکتار وسعت و 16 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.