به گزارش خبرنگار ایرنا، 'پروانه سلحشوری' شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان با عنوان همایش «جنبش دانشجویی 20سال پس از دوم خرداد 76» افزود : دانش در سخت ترین شرایط نیز چندان در کشور خریدار ندارد و دغدغه امروز دانشجوها پرداخت پول در برابر واحدهای درسی می باشد که باعث تاسف است.
وی افزود: اگر هر روز هزینه گذراندن دوره های تحصیلی و خوابگاه ها گرانتر شده و دانشجو در فکر دوران پس از فراغت از تحصیل خود باشد، بدین معناست که قشر دانشجو به جای حرکت به سوی صلاح جامعه، به دنبال نیازهای شخصی هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: دانشجو و دانشگاه جزئی از جامعه هستند و گرچه هدف اصلی دانشجویان علم آموزی است اما باید از امنیت روحی و روانی برخوردار بوده و در کنار آموختن علم و تجربه همیشه نقش پیشتازی، پیشگامی، بیداری و آگاه سازی جامعه را بر عهده داشتند.
او افزود : 16 آذر (روز دانشجو) روز بیان کردن خواسته های صنفی و مشکلات معمول نیست بلکه فرصتی برای مستحکم تر شدن پیوند با جامعه می باشد و دانشجو با تاکید بر رسالت بزرگ خود می تواند بنای جنبشی را در یک جامعه بگذارد.
سلحشوری اضافه کرد: دانشجویان آینده سازان جامعه هستند، در صورتی که اکنون در ذهن دانشجویان امروز تصویر آینده ای مبهم نقش بسته و نمی دانند در آینده شغل مناسبی دارند یا خیر؛ از این رو بیم آن می رود که جنبش دانشجویی به انحراف کشیده شود.
وی گفت: وجود همه این مشکلات برای دانشجویان دختر و پسر به معنی فراموش شدن رسالت ها نیست و دست کم در ایران دانشگاه ها و دانشجویان نقش پررنگی در تحولات داشتند و از جمله در 16 آذر سال 1332 سه نفر از دانشجویان برای اعتلای جامعه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: شهدای دانشجو رسالت خود را آگاهی بخشی جامعه تعریف کردند و مسئولیت و تعهد اجتماعی را بر درس خواندن، ترجیح دادند زیرا دانشجو نقد کننده قدرت است و نباید خواسته های دانشجویان تقلیل یابد.
همایش «جنبش دانشجویی 20سال پس از دوم خرداد 76» شنبه شب توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان برگزار شد.
16 آذر روز دانشجو نامگذاری شده است؛ 16 آذر 1332 سه نفر از دانشجویان (مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) هنگام اعتراض به دیدار رسمی 'ریچارد نیکسون' معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده و از سرگیری رابطه با بریتانیا نزدیک به چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد توسط دژخیمان شاه در دانشگاه تهران شهید شدند.
خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده: عمادی
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.