کارگردان و نویسنده نمایش 'بچه‌های خاکستری' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در این باره گفت: این نمایش درباره کودکانی کاری است که روز به روز به مشکلات و معضلات آنها افزوده می شود و ترس، بی‌خوابی و گرسنگی کودکان کار را به تصویر می کشد.
امید نیاز با بیان اینکه در این نمایش کودکانی را در صحنه روایت می کند که مجبور به کار و فعالیت های خیابانی می شوند واین در حالی است که تنها نیاز آن‌ها در آن سن، تفریح و بازی است افزود: این نمایشنامه سال 1387 به نگارش درآمده و در همان دوران نمایش اجرا و به آلمان دعوت شد و جایزه بزرگ جشنواره را از آن خود کرد.
وی با بیان اینکه نمایش بچه‌های خاکستری با زاویه‌ای آموزشی به کودکان این باور را می‌رساند که هیچ قدرتی ارزش ترسیدن را ندارد افزود: کودکان در این نمایش پس از اشتباه و گم کردن پول‌هایی که به دست آورده بودند، خود را در معرض تنبیه می‌دیدند و با استرس به دنبال راه‌حل‌های آن می‌گشتند.
بازیگر نقش موسی در نمایش «بچه های خاکستری» نیز در این باره می گوید: در این نمایش موسی یک شخصیت کارتن خواب است و در خرابه زندگی می کند.
ابراهیم رحمانی با بیان اینکه حل مشکلات و معضلات کودکان کار در این نمایش توسط شخصیت موسی صورت می گیرد افزود: این نمایش ویژه نوجوانان به روی صحنه رفت و مخاطبان ارتباط خوبی با بازیگران برقرار کردند.
وی اظهار کرد: این نمایش به مخاطبان خود می گوید که نوجوانان باید برای حل مشکلات روی پای خود بایستند و برای هرچالشی یک راه موفقیت پیدا کنند.
رحمانی، ویژگی های تئاتر نوجوان را پیروی از خط فکری مورد نیاز جامعه دانست و گفت: نوجوانان جامعه ما برای تصمیم گیری صحیح، نیاز به یک هم فکر دارند.
بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 10 آذر ماه در همدان آغاز شده است و در این جشنواره 48 نمایش داخلی و خارجی اجرا می شود.
آیین اختتامیه چهارشنبه 15 آذر ماه همزمان با میلاد حضرت محمد (ص) در همدان برگزار می شود.
2087/7523
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.