دبیر حزب ندای ایرانیان گفت: جنبش‌های دانشجویی بیانگر معرفت و بلوغ فکری قشر دانشجو است که با تاثیرپذیری از مواریث اسلامی و ایرانی توانستند این مهم را نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق خرازی شامگاه دوشنبه در مراسم جنبش دانشجویی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه کردستان برگزار شد، افزود: شانزدهم آذر روز تجلی خاستگاه مطالبات دانشجویان و قائل شدن ارزش برای انسان و کرامت انسانی است.

وی اظهار داشت: روز ۱۶ آذر در حقیقت نقش بزرگ و تاریخی برای خود رقم زده است چراکه معرفت و دانایی و آگاهی مهمترین قشر جامعه یعنی دانشجویان در تداوم و تعالی چنین روزی تجلی یافته است.

خرازی، برقراری عدالت و اصلاح‌گری و مبارزه با فساد در جامعه را در گرو تعامل سازنده با دانشجو و دانشگاه دانست و گفت: نمی‌توان سخن از شکل‌گیری اندیشه‌ها و مصلحت و آرمان و نیز آزادی را در جامعه برد تا زمانی که نام دانشجو و دانشگاه نیز در آن مورد غفلت واقع شده باشد، در مجموع آنچه مهم است مشروعیت و مقبولیت این قشر و نقش دانشگاه در مبارزه با فساد و بی‌عدالتی‌هاست.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه فضیلت‌های انسانی جامعه در مبارزه با فساد و استعمار و استثمار عینیت می‌یابد، عنوان کرد: به باور ما مبارزه با استعمار بدون مبارزه با استبداد و مبارزه با استبداد بدون مبارزه با استعمار معنا پیدا نمی‌کند از این رو قلمرو چنین فکر و اندیشه‌ای از زادگاه ذهن دانشگاه و اساتیدی چون شریعتی و مطهری و طالقانی و نیز بازرگان ظهور و بروز پیدا کرده است.

خرازی خاطرنشان کرد: جنبش‌های دانشجویی بیانگر معرفت و بلوغ فکری قشر دانشجو است که با تاثیرپذیری از مواریث اسلامی و ایرانی توانستند این مهم را نهادینه کنند.

وی، رفتار قهرآمیز را در برخورد با ویژگی‌های چنین دانشگاهی شایسته ندانست و گفت: نمی‌توان با القابی چون ستاره بودن و یا اختلافات طبقاتی و جنسی مانع ظهور و بروز قشر روشنفکر جامعه باشیم چراکه تفکر و فلسفه، زمینه رشد جنبش‌های اجتماعی و دانشجویی بوده است.

دبیر حزب ندای ایرانیان همچنین به دوران تصدی‌گری دولت نهم و دهم در کشور گریزی زد و گفت: بی‌تردید دانشگاه مهمترین رسالت و نقش را در بیداری و برنایی عموم جامعه از استبداد و ظلم دولت پیشین ایفا کرد.

خرازی ادامه داد: دلیل و علت سخن گفتن از برنایی و استحکام اندیشه در میان دانشجویان و اساتید نیز این است که دانشگاه مهمترین رصدخانه‌ای است که توانایی تشخیص سره از ناسره و همگام شدن با نظم و تحولات جامعه را دارد.

وی، تثبیت بقای دولت‌ها را در گرو ارتباط مدون با جامعه دانشگاهی دانست و گفت: اگر دولتی خواستار ابقای حیات خویش باشد بایستی رابطه مسلم خود را با دانشجو و دانشگاه محکم و پایدار کند.

دبیر حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه دانشگاه و دانشجو اردوگاه مستقیمی است که باید مورد حرمت و احترام حاکمیت باشد، افزود: تحقق احترام جامعه و حاکمیت با حرمت‌گذاری به دانشگاه به عنوان عقیده و باور مسلم و اجتناب‌ناپذیر امکان‌پذیر و پذیرفتنی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.