سید محمد صادق خرازی روز یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان، گفت: دانشگاه مبدا و خاستگاه همه جنبش های اجتماعی و آزادی بخش، و عدالت و آزادی پیام مشترک این جنبش ها است.
وی به رابطه متقابل و جدایی ناپذیر دانشگاه و جامعه اشاره کرد و گفت: دانشگاه سرای آزادی و اردوگاه بلند سخن گفتن بدون اغراض و غرض است.
خرازی تاکید کرد: هر زمان دانشگاه قدرت بیان موضوعی را داشته، آن جامعه به رستگاری رسیده و هرگاه محدود شده، جامعه خمود و خاموش شده است و این خمودگی هرگز به صلاح مردم نیست.
این فعال سیاسی تاکید کرد: نمی توان بر دانشجو رنگ، ستاره و عنوان گذاشت و دانشجو را در محاق قدرت قرار داده و انتظار داشت که آرمان یک جریان فکری در کشور باشد.
وی اضافه کرد: اگر دانشگاه و دانشجو آزاد و فریادگر باشد، می توان ادعا کرد که جامعه به بلوغ فکری رسیده است.
خرازی با ابراز گلایه از کاسته شدن شور و هیاهوی دانشجویان، خاطرنشان کرد: دانشجوی امروز دیگر اعتماد به نفس و شور و شوقی برای فریاد کردن آرمان های جامعه را ندارد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون آزادی در دانشگاه ها متری و کیلویی اندازه گیری می شود، گفت: دانشجو و دانشگاه نمی خواهد زیر قیومیت یک جریان خاص تنفس و زندگی کند.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، استقلال و آزادی را آرمان تاریخی ملت ایران ذکر کرد و افزود: قدرت نقد آگاهانه نیاز دانشجوی امروز است تا بتواند سرشت و سرنوشت جامعه را با آرمان های تاریخی ملتش پیوند بزند.
خرازی بیان کرد: همه باید در برابر آزادی، استقلال و قدرت دانشگاه کرنش کنند؛ بویژه آنها که علم و تفکر را محصور کرده و می خواهند دانشگاه را از ریشه بخشکانند.
این فعال سیاسی خطاب به این افراد گفت: این ادبیات و اندیشه را حتی فرزندان و نسل خودشان هم برنمی تابند.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.