استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اگر در راهپیمایی‌ها‌ی دوران انقلاب شرکت کردم، به خاطر دموکراسی بود و امروز هم معتقدم که اصلی‌ترین و بنیادی ترین هدف ما باید تقویت و پررنگ کردن دموکراسی باشد.

به گزارش ایلنا، دکتر صادق زیباکلام در مناظره با پیام فضلی‌نژاد روزنامه نگار و فعال‌سیاسی اصول‌گرا که به بهانه روز دانشجو در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد، گفت:  اگر از من بپرسند چه کسی مقصر گسترش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌هاست، نه اصولگرا و نه اصلاح طلب ها و نه آمریکا و اسرائیل و نه عربستان را مقصر می‌دانم؛ من فقدان دموکراسی را مقصر می‌دانم.

وی در این مناظره  افزود: اگر دموکراسی از در بیرون برود گزینه پاسخگو نبودن نظام از پنجره وارد می‌شود، امروز در قبال سیاست‌های هسته‌ای چه کسی پاسخگو است؟ و یا در قبال سیاست خارجه چه پاسخی وجود دارد؟

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در رابطه با ارتباط دانشگاه و مسائل جامعه تصریح کرد: دانشگاه از بحث ها و مسائل سیاسی جامعه نمی‌تواند خیلی دور باشد، برای سنجش میزان آزادی در دانشگاه باید میزان فضای باز سیاسی جامعه را فهمید، نمی شود که بیرون از دانشگاه فضای سیاسی بسته باشد، اما شما انتظار داشته باشید که در دانشگاه فضای سیاسی باز باشد.

وی با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها در دولت دهم و دولت فعلی گفت: من معتقدم که تلاش‌ها و فعالیت‌های دانشجویی متأثر از شرایط بیرونی جامعه است. الان شرایط مانند سالهای ۸۸ تا ۹۲ نیست.  باید از خودمان بپرسیم چه در خصوص فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی و چه درخصوص مطبوعات و وضع سینما و کنسرت و موسیقی و کتاب در سال‌های ۸۸ تا ۹۲ چگونه بوده و الان چگونه است؟ صدور مجوز چگونه بوده و حالا چه تغییری کرده است؟

زیبا کلام در پایان افزود: البته من نمی‌توانم بگویم آنچه که الان داریم ایده آل است، من خودم اولین نفر بعد از سخنرانی یک ماه پیش رئیس‌جمهور توییت گذاشتم که آدم شک می‌کند که نکند ما دو تا ایران داریم؛ یکی ایرانی که در ذهن آقای روحانی‌ است که نه مشکلات و مسائل سیاسی و اقتصادی دارد و نه بیکاری دارد. رئیس‌جمهور در سخنان اخیر خود هم به هیچ یک از مسائل مهم و واقعی جامعه نپرداخته بود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.