رییس ستاد دانشگاهیان حامی روحانی گفت: با اتحاد و همدلی باید یکبار دیگر برای ایران و اسلام به پا خیزیم و با رای دادن به حسن روحانی از ارزش های دانشگاه حراست کنیم و در 29 اردیبهشت ماه شاهد غلبه عقلانیت بر بی خردی باشیم.

به گزارش جماران، رضا فرجی دانا عصر یکشنبه در گردهمایی استادان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی که در محل دانشگاه تهران برگزار شد افزود: وظیفه دینی و ملی ما اقتضا می کند هر کدام پیام آور برای جامعه باشیم و جامعه را نسبت به شرایطی که در آن قرار داریم آگاه کنیم.
وی ادامه داد: مطمئنا در جامعه دانشگاهی حمایت از حسن روحانی برای دوره دیگر منطقی است اما انتظار ما این است که دانشگاهیان در پیرامون خود پیام صلح، آشتی، دوستی، اعتدال و عقلانیت را به دورترین نقاط ایران ببرند و در 29 اردیبهشت ماه شاهد غلبه عقلانیت برای بار دوم بر کشور باشیم.
وزیر سابق علوم گفت: بعضی از روش های تبلیغی مخالفان این است که بر آرام کردن موج طرفداران روحانی با اعلام اینکه وی در نظرسنجی جلو است بیفزایند لذا نباید به این حرف ها اعتنا شود و باید تا آخرین لحظه به حرکت خود ادامه دهیم تا شاهد پیروزی روحانی باشیم.
فرجی دانا افزود: پیش روی انتخابی دشوار قرار گرفته ایم و اهالی دانشگاه، بزرگی خطر را می دانند، بحث بر سر انتخاب بین خوب و خوبتر و بد و بدتر نیست، سخن بر سر دو نگاه و راه در مقابل بی راهی است.
وی ادامه داد: آنچه در چهار سال گذشته در زدودن بقایای دوران علم سوزی و دانشگاه ستیزی انجام شد تا مرز مطلوب فاصله دارد اما بهبود شرایط و اصلاح مسیر را همگان احساس می کنند و این مسیر باید تداوم یابد.
وزیر سابق علوم گفت: عوام گرایی با تمام توان به میدان آمده و حد و مرزی برای برانگیختن احساسات نمی شناسد، در این زمینه نقش برآب کردن حیله ها وظیفه اهل علم است.
فرجی دانا افزود: دموکراسی و مردم سالاری روی موقعیت شناسی و مسوولیت پذیری شهروندان حساب می کند و در این بین شهروندان عالم و دانشمند باید بار مسوولیت بزرگتری را به دوش گیرند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.