به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی عصرپنجشنبه در همایش وقف و روحانیت که در محل حوزه علمیه تیران برگزار شد، افزود: شناخت جایگاه وقف و ارزش های آن برای فرد و جامعه موجب اهتمام مردم به انجام وقف می شود و میزان موقوفات افزایش می یابد.
وی بیان کرد: در شهرستان تیران و کرون بیش از 50 موقوفه وجود دارد که این میزان موقوفه در مقایسه با سایر شهرستان های استان تعداد کمی است و باید سرمایه گذاری بیشتری برای ترویج فرهنگ وقف و انجام وقف صورت بگیرد.
وی افزود : در بین 51 موقوفه شهرستان تیران و کرون هیچ موقوفه عام المنفعه و نیت فرهنگی و قرآنی وجود ندارد که نبود چنین موقوفاتی انجام فعالیت های خیریه ای و کمک به نیازمندان و حمایت از فعالیت های فرهنگی و قرآنی را سخت و با چالش روبرو ساخته است.
حجت الاسلام توسلی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه، روحانیان و معتمدان برای افزایش موقوفات شهرستان تیران و کرون و گرایش مردم به انجام وقف برای رفع نیازهای شهرستان نقش خود را ایفا کنند.
به گزارش ایرنا علاوه بر 51 موقوفه شهرستان تیران و کرون 2 حوزه علمیه و 95 مسجد و حسینیه این شهرستان هم موقوفه هستند این موقوفه شامل سه روستای کردعلیا، کردسفلی و دولت آباد است.
در این همایش نقش روحانیت برای ترویج فرهنگ وقف بررسی شد.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت7131 / خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.