به گزارش ایرنا، غلامعلی رحیمی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی قم در سالن جلسه های اداره کل اوقاف این استان، اظهار داشت: برای مقابله با ناهنجاری اجتماعی باید کار علمی و تخصصی انجام شود و سازمان اوقاف کشور نیز آماده است تا نقش و وظیفه محوری این اقدام را برعهده بگیرد.
وی با اشاره به این که تدوین سند در این زمینه باید از ضمانت اجرایی لازم برخوردار باشد افزود: این سند می تواند نقش هر دستگاه و یا نهاد اجرایی در رابطه با موضوع های فرهنگی و بحث آسیب های اجتماعی را به خوبی تبیین کند تا به تناسب همان نقشی که برای آنها پیش بینی شده اقدام نمایند.
وی اضافه کرد: دستگاه های گوناگون هر چقدر هم در حوزه فرهنگ بهترین عملکرد را داشته باشند، اما تا زمانی که بین آنها هم گرایی و هم افزایی وجود نداشته باشد، اقدام ها و فعالیت های آنها نتیجه بخش نخواهد بود.
وی تاکید کرد: پیش زمینه و لازمه تحقق این امر این است که چشم انداز روشنی ترسیم کنیم که نقش همه دستگاه ها در آن مشخص باشد.
رحیمی با بیان این که بواسطه این سند باید در بقاع متبرک امامزادگان و اماکن دینی و مذهبی از جنبه های مختلف کالبدی، فرهنگی و معنوی سرمایه گذاری کنیم افزود: این کار می تواند خیلی از آسیب ها را به صورت بلند مدت و ریشه ای حل کند.
به گفته وی، بقاع متبرک امامزادگان اختصاص به قشر و یا گروه خاصی از جامعه ندارد و همه مردم در هر سطح و طبقه ای که قرار دارند، به این اماکن مقدس مراجعه می کنند.
رحیمی تصریح کرد: هر چند کارهای مقطعی و کوتاه مدت بسیار خوب است، اما باید در مورد بقاع امامزادگان و مساله وقف رویکردمان بلند مدت باشد، تا حتی نسل های آینده نیز از آن بهره مند شوند.
حجت الاسلام اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز در این جلسه با اشاره به وجود 440 بقاع متبرک امامزادگان در قم و این که از ابتدای پیروزی انقلاب در 20 بقاع استان هیچ گونه فعالیت عمرانی انجام نشده است، افزود: برای تبدیل شدن این اماکن به قطب فرهنگی باید حمایت لازم صورت بگیرد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.