شهردار اردبیل با انتقاد شدید از مدیریت اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به صراحت اعلام کرد که این مدیریت به توسعه نیت وقف و شهر لطمه زده است
.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حمید لطف اللهیان در نشست تعاملی اعضای شورای شهر و شهردار اردبیل با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ وقف جزو ضروریت های جامعه است که در کنار آن بحث عمران موقوفات نیز مورد توجه شهرداری قرار گرفته است.

وی افزود: پلاک های وقفی گاه در مسیر توسعه معابر و اجرای طرح های عمران شهری تداخل ایجاد کرده که سعی بر راهگشایی در این مسایل است.

شهردار اردبیل با انتقاد از مدیریت اوقاف استان خاطرنشان کرد: متاسفانه در دوره مدیریت فعلی اوقاف استان به دلیل نگاه اقتصادی و صرف درآمدزایی موضوع وقف و احیای پلاک های وقفی با تاخیر و تعلل روبرو شده است در حالی که نگاه این چنینی به توسعه و عمران موقوفات و عمل به نیات واقفین لطمه وارد کرده است.
لطف اللهیان ادامه داد: چنین نگاهی نه تنها مساله عمران شهری را فلج کرده بلکه لطمه ای اساسی به اعتماد مردم به حوزه وقف و عائدات آن زده است که ضرورت دارد مدیریت فعلی اوقاف و امور خیریه از چنین شرایطی خود را خلاصی دهند.
وی افزود: باید در مسیری حرکت کنیم تا اعتماد و اعتقاد تک تک افراد جامعه به حوزه وقف دچار انحراف نشود چرا که صرف نگاه اقتصادی و درآمدزایی با اصل مساله وقف در تعارض است.

شهردار اردبیل تصریح کرد: مدیریت فعلی اوقاف و امور خیریه استان با تغییر نگاه و نگرش و انجام اقدامات سنجیده می تواند به طرح های توسعه شهری و احیای پلاک های وقفی کمک کند تا برخی از خسارت ها در این حوزه بیشتر از این دامن جامعه ما را نگیرد.
لطف اللهیان با انتقاد شدید از شرایط بد مدیریتی در حوزه موقوفات بیان داشت: مسئولان اوقاف به جای متهم کردن شورا و شهرداری بهتر است ضعف های خود را برطرف کنند چرا که در مدیریت شهری تلاش مان بر این است تا از ظرفیت موقوفات در مسیر عمران و آبادانی و همچنین عائدات مادی و معنوی شایسته در این بخش استفاده کنیم.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.