به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه دردیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: وقف به عنوان صدقه جاری ،ذخیره آخرت برای همه انسان هاست که آثار آن در جامعه ماندگار می شود.
وی با تاکید بر این که احیای موقوفات، زنده نگهداشتن سیره عملی امامان معصوم(ع) است گفت: در اسلام به این مساله تاکید فراوانی شده است و ائمه اطهار(ع) نیز در مساله وقف پیش قدم بودند.
وی دربخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت احیای مقوفات متروکه و محجوره تاکید و ابراز امیدواری کرد که وضعیت آنها هرچه سریعتر در جامعه مشخص شود.
آیت الله علوی گرگانی گفت: احیای موقوفات مانند زنده کردن و جان بخشیدن به مکان های متروکه است ضمن این که جمع آوری موقوفات با این امکانات، کار بسیار سختی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: تعدادی از مردم به این دفتر مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به موقوفات خویش در کشورهای مختلف شده اند که این امر کار مشکلی است ولی وضعیت موقوفات در کشورمان قابل رسیدگی است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در سفر یک روزه به قم با آیات محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه، حسین نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
/8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.