به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم گفت : ناشناخته ماندن موقوفات در سطح جامعه زمینه ساز برخی کوتاهی ها در ادای حقوق این اماکن شده است .
حجت الاسلام ابراهیم حیدری افزود : می توان و باید با شناساندن موقوفات در نقاط کشور کاری بکنیم تا مسائلی همچون کوتاهی در پرداخت اجاره بها موجب نشود .
وی که از وقف به عنوان مساله همگانی نام برد و ادامه داد : ترویج فرهنگ وقف و موقوفات را نمی توان به عنوان وظیفه یک دستگاه آنهم اداره اوقاف گذاشت و در این موضوع همه مردم و دستگاههای اجرایی می تواند دخیل باشند .
مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد : این نهاد متولی موقوفات در مسیر شناساندن و احیای موقوفات و فرهنگ وقف به مشارکت و همکاری همگان نیاز دارد .
وی مازندران را دومین استان کشور از نظر تعداد موقوفات برشمرد و گفت : یک هزار و 22 بقعه ، 13 هزار موقوفه ، 190 هزار رقبه و هشت هزار اماکن مذهبی در این استان وجود دارد .
به گفته حیدری براساس دستورالعمل و ابلاغیه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، احیای موقوفات و آبادانی آنها از سوی مجموعه اداره کل اوقاف مازندران نیز پیگیری می شود .
پیشتر حجت الاسلام ستار علیزاده به مدت حدودپنج سال در سمت مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران فعالیت می کرد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.