به گزارش خبرنگار ایرنا ، تجهیزات خریداری شده از محل اجرای نیت موقوفه علینقی کنی شامل کامپیوتر ، دستگاه تکثیر فتوکپی ، سه عدد لپ تاپ ، تخته هوشمند ، میز نور تنظیمی ، دستگاه سه کاره اسکنر و غیره بوده است .
حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز چهارشنبه در مراسم تجهیز هنرستان اسوه یک در قائمشهر ، افزود : اجرای امینانه نیت واقف موجب ترویج فرهنگ وقف و زنده نگه داشتن نیات واقف می شود.
وی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری را بحث وقف های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه اعلام کرد و گفت : امروز همه باید مشکلات جامعه و مردم را رصد کنیم تا با همکاری هم در ترویج فرهنگ وقف قدمی را بر داریم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در حوزه علم متاسفانه وقف جدید در استان مازندران خیلی کم است گفت که باید این امر تبلیغ و ترویج شود تا با ورود بیشتر واقفین در حوزه های اموزشی و علمی شاهد وقف های بیشتری باشیم .
علیزاده اضافه کرد: همچنین وقف در مراکز علمی و آموزشی باعث می شود تا مدارس به تجهیزات روز و کارآمد مجهز شوند که این مساله بسیار تاثیرگذار در رشد و پرورش فکری دانش اموزان خواهد بود.
وی همچنین مجموعه موقوفات انتفاعی و منفعتی در استان مازندران را بیش از 13 هزار موقوفه اعلام کرد و گفت که قریب به 190هزار رقبه داریم اما منفعتی که درامد کسب می شود بیش از 100 هزار رقبه است که تا به امروز بیش از 7 میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات واقف جمع اوری شده است .
مدیر آموزش و پرورش قائمشهر در این مراسم گفت که به برکت ایام ولادت فاطمه زهرا (ع )و پیگیری همکاران اموزش و پرورش ، بعد از حدود 13 سال وقفه امروز تجهیز این هنرستان انجام شده است .
سید محمد رسولی یکی از سیاست های مقام عالی وزارت و مدیر کل آموزش و پرورش را توسعه مدرسه های فنی و حرفه ایی دانست و گفت که با توجه به قراردادی که با اداره کل بستیم بنا است که از 100 دانش آموز 46 دانش اموز در فنی و حرفه ایی به تحصیل مشغول شوند.
وی با بیان اینکه در این شهرستان بنا به سه دلیل شاهد این اتفاق نبوده ایم ، افزود : به دلیل کمبود فضا و فرسودگی مکان های آموزشی ، تجهیزات آموزشی و چیدمان نادرست مدارس هنرستان در قائمشهر دانش اموزان کمتری در هنرستان مشغول به تحصیل هستند.
مدیر آموزش و پرورش قائمشهر به اتفاق زیبا در این هنرستان اشاره کرد و افزود : بنا است که هر ساله موقوفه علینقی کنی قریب به 100 میلیون تومان به این هنرستان در خصوص تجهیزات تزریق مالی کند.
در هنرستان اسوه یک قریب به 200 هنرجو در رشته فنی و حرفه ایی و کارودانش در رشته های کامپیوتر ، حسابداری ، انیمیشن ، کودکیاری و غیره مشغول به تحصیل هستند.
مراسم تجهیز هنرستان اسوه یک روز چهارشنبه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش مازنداران ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ، امام جمعه قائمشهر ، فرماندار و مسئولان شهرستانی در هنرستان اسوه یک برگزار شد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.