به گزارش ایرنا،عباس کریمی سه شنبه نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز شهرستان پارسیان افزود: اولویت ساخت با مدارس تخریبی ازجمله بنت الهدی صدر ، هنرستان شهید رجایی ، فاطمیه و هنرستان شهید آوینی دراین شهرستان است.
وی ادامه داد: درحالیکه تا پیش از انقلاب اسلامی 8 مدرسه دراین شهرستان وجود داشت با کمک مجمع خیران مدرسه ساز وبنیاد برکت هم اکنون به 80 باب فضای رسیده است.
فرماندار پارسیان در این مراسم با قدردانی از همت خیران گفت : پروژه های بزرگی برای آموزش و پرورش با همراهی خیران و نوسازی مدارس اجرا شده یا در دست اجراست .
محمد رادمهر افزود : مساله فرهنگ و تولید علم و دانش آنقدر اهمیت دارد که مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید بر آن تاکید دارند ، بواسطه این اهمیت 30درصد اعتبارات شهرستان در سال 1395به آموزش و پرورش اختصاص یافت .
امام جمعه پارسیان هم گفت: خیران کارهای بزرگی در زمینه فرهنگ وادب انجام داده که دستاوردهای بزرگی برای این شهرستان داشته ، صدقه جاریه و ماندگار ، علمی که به دیگران منتقل می شود وتضمین کننده دنیا و آخرت ماهستند .
معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان هم در این مراسم گفت : کار خیرین مدرسه ساز با معیارهای دنیوی قابل ارزیابی نیست و خداوند پاداش نیک را برایشان ارزانی فرماید .
قاسم بهمن زاده افزود: درحال حاضر103آموزشگاه با بیش از 9000دانش آموزدر شهرستان پارسیان دارد که بخشی زیادی ازاین مدارس با همت خیران ساخته شده و 29کلاس درس از منابع ملی ، مشارکتی هم امسال به بهره برداری رسید.
مدیر آموزش و پرورش پارسیان هم گفت : حرکت ارزشمندی در زمینه جایگزینی مدارس غیر استاندارد با همت خیران واداره کل نوسازی مدارس دراین شهرستان شروع شده واین روند درسال 96 شتاب بیشتری به خود می گیرد.
مسعود مهرانی افزود:: خیران نیک اندیش منطقه برای احداث سه واحد آموزشی در روستاهای تمبو جنوبی، عمانی و شهر کوشکنار با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اعلام کرده وساخت آنها آغاز شده است.
شهرستان پارسیان با 40هزار نفر جمعیت در 500کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
7191/6048
خبرنگار : ابراهیم بدیعی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.