به گزارش ایرنا، سید مهدی ساداتی روز یکشنبه درهمایش تکریم خانواده شهدا و بزرگداشت شهید افزود: شهدا سند ماندگاری از عزت ، ایثار، مقاومت و افتخار کشور هستند که در تاریخ نامشان می ماندو خانواده شهدا نیز با صبر، بصیرت و درایت باید قدرداشته شوند.
وی بیان کرد: نقش مادران و همسران شهدا در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس حیاتی و مهم بود و می توان ادعا کرد زنان ایران اسلامی عامل افتخار آفرینی در تمامی عرصه ها هستند.
ساداتی گفت: شجاعت، ایثار و خصلت معنوی و خلاقی یک شهید مرهون تربیت مادری است که خود عامل به فضایل اخلاقی بوده است.
فرماندار خمین گفت: صفت شهادت برازنده وجود معنوی شهید است و مادران و همسران شهدا معامله دینی و اعتقادی با خدا داشتند.
ساداتی ادامه داد: محقق شدن اندیشه ها و خصلت های شهید و شهادت درکارکرد سیستم اداری، توجه ویژه به خانواده شهدا و زنده نگه داشتن مقام شهادت ازافتخارات ارزشمند دینی و اعتقادی است.
وی ادامه داد: شهدا با اهداف بلند خود پیشقراول اندیشه های امام راحل در پیروزی انقلاب و دفاع از میهن اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بودند.
ساداتی بیان کرد: پاسداری از خون شهدا و حفظ حرمت مقام شامخ شهید با عملکرد های مطلوب دولت تدبیر و امید و پیروی از راهنمایی های مقام معظم رهبری امکان پذیر است.
وی بیان کرد: مسئولان دولتی با تعامل و همفکری گسترده برای رفع دغدغه ها و مشکلات خانواده های معزز شهدا باید پاسخ گویی شفاف، صریح و روشن داشته باشند.
فرماندارخمین افزود: آرامش و انسجام امروز نظام جمهوری اسلامی و هم افزایی دولت و مردم درسایه ایثار و رشادت های شهدا شکل گرفته است.
ساداتی بیان کرد: پاسداری و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا با خدمت رسانی بی منت به مردم شهید پرور و انقلابی میسرمی شود.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره ها و یادمان شهدا در ادوار مختلف نشان از روحیه شهید پروری و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و الگوگیری از اندیشه شهید و شهادت است.
رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران خمین نیز دراین همایش گفت: نقش مادران و همسران شهدا در شکل گیری، استمرار و تداوم انقلاب اسلامی کلیدی و از جایگاه ارزشمند انسانی برخوردار است.
علیرضا صاعدی افزود: خانواده شهدا و زنان ایثارگر با شجاعت ،صبر و ایثار خود، پیوند ناگسستنی با زنان مجاهد درطول تاریخ اسلام داشته اند.
وی بیان کرد: تکریم و احترام به خانواده شهدا بزرگترین مسئولیت و وظیفه ای ملی است.
صاعدی اظهار کرد: گسترش و نشرآموزه هاو آرمان های شهدا درقالب برنامه های فرهنگی گامی موثر در الگوپذیری جوانان ازسیره و منش شهدا است.
شهرستان خمین دارای یک هزار شهید ، 2 هزار و 500 جانباز و 90 آزاده است.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.