حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز شهدا و تکریم مادران و همسران شهدا که در دفتر امام جمعه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا برگزار شد افزود: 22اسفند به نام روز شهدا نام گرفته زیرا شهدا حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند وایران اسلامی نیز افتخار، عزت وپیشرفت خود را مدیون خون این شهیدان است.
وی ضمن تجلیل ازمقام شامخ مادران شهدا اضافه کرد: مادران و همسران شهدا اسوه های صبر، ایثار و فداکاری هستند و برای پاسداشت خون شهیدان باید وارد عمل شده و با حرکت در مسیر شهدا، راه آنها را ادامه داد.
امام جمعه بروجرد اظهار کرد: مادران و همسران شهدا درس فدکاری و ایثار را از حضرت ام البنین(ع) فرا گرفتند و نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشتند وبا فرستادن فرزندان خود به جبهه اجازه ندادند ذره ای از این خاک به دست بیگانگان بیفتد.
رئیس بنیاد شهید و امورایثار گران بروجرد گفت: شهدا زنده هستند و در نزد خداوند روزی می گیرند.
محمد رضا گودرزی افزود: با توجه به هجمه های فرهنگی غرب باید تلاش کنیم تا بیش از گذشته فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه رواج دهیم.
وی اظهارکرد: شهدا به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در مقابل باطل ایستادند که حاصل آن اقتدار، امنیت و آسایش حاکم بر جامعه است.
رئیس بنیاد شهید و امورایثار گران بروجرد بیان کرد: راه شهدا حمایت از ولایت و رهبری است که باید درتداوم این راه کوشید.
گودرزی اضافه کرد: شهرستان بروجرد یک هزارو 500 شهید سر افزار، 2هزار و 500 جانباز و 250 آزاده را تقدیم انقلاب نموده و در مجموع 18 هزار تن از خانواده های ایثارگران را تحت پوشش قرار داده است.
وی ادامه داد: شهرستان بروجرد دردوران دفاع مقدس 51 بار مورد بمباران دشمن قرار گرفته است.
7273/7190/6052
خبرنگاران:علیرضا سلیمانی روزبهانی - آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.