به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش اشتهارد در این آئین گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهیدان است.
مهدی شاه بختی اظهار کرد: آرامش و امنیتی که امروز در ایران اسلامی حاکم است به برکت خون شهداست لذا برای ادای دین به شهدای گرانقدر باید پاسدار ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور باشیم.
وی بیان کرد: شهدا در خط ولایت حرکت کردند تا از اسلام و انقلاب دفاع کنند ما نیز باید این راه را ادامه دهیم تا دشمنان با مایوس کنیم.
انتفال فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی یکی از برنامه های مهم فرهنگی ما را تشکیل می دهد.
وی بیان کرد: برگزاری یادواره های شهدا ، قرائت وصیتنامه شهدا ،حضور دانش آموزان در گلزار شهدا، یادمان شهدا و تحقیق در زمینه زندگینامه شهدا از محورهای مهمی است که در برنامه های فرهنگی آموزش و پرورش اشتهارد گنجانده شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بیسیج حضرت علی اکبر (ع) اشتهارد نیز در این آئین گفت : این برنامه معنوی - آموزشی توسط حوزه بسیج دانش آموزی شهید سلطانی اشتهارد برگزار شده که در آن خانواده شهید مدافع حرم شهید مهدی عسگری حضور دارند.
مصطفی ترابی با اشاره به رشادتهای شهدا خصوصاً شهدای مدافع حرم از دانش آموزان خواست تا با حجاب خود راه این شهدای عزیز را ادامه دهند.
وی یاد آور شد: دلیل پیروی انقلاب اسلامی اسلامی بود که این روزها نیز سربازان مدافع حرم راه شهدا ی انقلاب را در دفاع از اسلام در پیش گرفته اند.
در ادامه همسر شهید مهدی عسگری ضمن بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت و بر سفر به مناطق جنوب تحت عنوان راهیان نور تاکید کرد.
وی از دانش آموزان خواست در این فضای که در جامعه وجود دارد با حجاب خود و درس خواندن راه شهدا را ادامه دهند.
در این آئین از تعدادی از خانواده معظم شهدا تجلیل شد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.