به گزارش ایرنا،حجت السلام محمد مهدی حاتم روز پنجشنبه در همایش وقف و رسانه در امامزاده یحیی سمنان افزود : موقوفات به عنوان ابزار اقتصادی در جامعه و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، مشکلات جامعه را حل کرده و ثمره فرهنگی و اجتماعی را شامل می شود.
وی اظهارداشت : با توجه به فرمایشات و تاکید رهبر معظم انقلاب در شکوفایی حوزه علم و فناوری، موقوفات به این سمت گرایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد : بعد از انقلاب اسلامی شاهد افزایش مشارکت مردم در این زمینه بوده ایم و این آمار در هشت سال گذشته افزایش یافته است.
حاتمی ادامه داد : با توجه به اشتیاق مردم ، سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش کرد موضوع وقف جمعی را ارائه داد که به تایید شورای نگهبان در کشور اجرا شده است.
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت : مردم با تهیه اوراق وقف به صورت مشارکتی در رفع نیازهای مناطق مختلف در مسائلی همچون درمانی، بهداشتی و فرهنگی با مبالغ مختلف حتی جزیی می توانند سرمایه گذاری اخروی برای خود فراهم سازند.
وی با بیان این که مردم آمادگی برای مشارکت در امور خیریه و وقف را دارند، تاکید کرد : برای محقق سازی طرح وقف جمعی، سازمان اوقاف و مسوولان باید طرح هایی را براساس نیازهای استان، معرفی ومقدمات آن را فراهم آورند.
حاتمی با اشاره به محقق سازی ، تبلیغ و ترویج و اطلاع رسانی این موضوع ، تصریح کرد: مردم با اطلاع رسانی و اعتمادسازی در مسایل مختلف،نظیر زلزله کرمانشاه آمادگی مشارکت چشمگیری داشته اند.
وی با بیان این که بیش از یک چهارم، بیمارستان های کشور وقفی است، ادامه داد : بنای ما بر این است که راهکارهایی برای اداره موقوفات به مردم ارائه داده تا سازمان اوقاف با نظارت و راهبری در حوزه تصدی وارد نشود.
معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف بیان داشت : آخرین آمار مساجد و موقوفه های کشور حدود یکصد و نود هزار بوده که در ند ماه گذشته بخصوص دهه وقف بیش از سه هزار وقفه جدید را در سال 96 ثبت شده است.
6026
خبرنگار: سارا خدادادی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.