به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی عصر چهارشنبه در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در سالن امام جواد(ع) استانداری قم با بیان اینکه این موقوفات در بخش های مختلف آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، خدماتی، علمی و اقتصادی در کشور به ثبت رسیده است، افزود: رشد چشمگیر موقوفات در کشور نشان از توجه بیشتر مردم به اهمیت وقف طی سال های گذشته بوده است.
وی یکی از مطالبه های رهبر معظم انقلاب از اوقاف را تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در کشور دانست و گفت: اگر سنت الهی و حسنه وقف در کشور احیا شود بخش زیادی از مشکلات کشور را می توان با موقوفات حل کرد.
علی محمدی با بیان اینکه در بخش های مختلف آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، خدماتی و اقتصادی موقوفاتی در کشور به ثبت رسیده است ادامه داد: بیش از 1400 موقوفه درمانی در کشور به ثبت رسیده که 133 بیمارستان موقوفه در کشور از این جمله است.
وی افزود: تعداد زیادی از مرکز درمانی قم موقوفه هستند و مردم در حالی از خدمات آنها بهره می برند که از موقوفه بودن آنها اطلاعی ندارند.
وی افزود: 6 هزار و 800 موقوفه فرهنگی، 480 مدرسه علمیه، 1400 مدرسه، 70 هزار مسجد، 479 مرکز ورزشی، 420 هزار هکتار فضای ورزشی و تعداد زیادی کتابخانه و مراکز پژوهشی از جمله موقوفات ثبت شده در کشور است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، وقف برای تولید علم و فناوری را یکی از نیازهای امروز کشور دانست و گفت: ارتقای سهم وقف در تولید علم و فناوری از جمله تاکیدهای رهبر معظم انقلاب است که تاکنون به طور جدی به آن توجه نشده است.
وی در ادامه با اشاره به نقش فرهنگی بقاع متبرکه در کشور گفت: سالانه 50 میلیون نفر بار زائر در بقاع متبرکه سراسر کشور حضور می یابند که نشان از ظرفیت های عظیم معنوی این بقاع است.
محمدی ادامه داد: خدمت فرهنگی، تبلیغی، مادی و عمرانی بقاع متبرک از جمله وظایفی است که باید برای ترویج فرهنگ زیارت و ترویج سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
از 25 آبان تا چهارم آذرماه به نام دهه وقف نامگذاری شده است.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.