حجت الاسلام ابوذر عباسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این رقم بیش از هفت میلیارد ریال برای کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان بی بضاعت، طرح حافظان قرآنی و طلاب و کمک به تعمیر مدارس موقوفه هزینه شده است.
وی افزود: همچنین از این مبلغ بیش از سه میلیارد ریال برای اطعام دهی به خانواده های نیازمند از محل موقوفه شادروان سیف الدوله، بیش از 194 میلیون ریال برای برگزاری آیین های فرهنگی از محل موقوفات و بقاع متبرکه، بیش از 2 میلیارد ریال برای کمک به زوار فقیر و بیش از پنج میلیارد ریال برای ساخت اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) هزینه شده است.
حجت الاسلام عباسی بیان کرد: در آیین اربعین حسینی و در راستای اجرای نیت واقف ملایری شادوران سیف الدوله، امسال 11 هزار جفت کفش و چهار هزار دست لباس خریداری و بین زوار نیازمند امام حسین(ع) توزیع شد.
وی با اشاره به برپایی موکب از محل موقوفه سیف الدوله در محور آورزمان - ملایر، گفت: در مجموع یک میلیارد و 500 میلیون ریال در موکب ملایر، مسیر میرجاوه برای زوار نیازمند و کربلا از تاریخ 9 تا 22 آبانماه با مجوزهای قانونی هزینه شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر درباره ساخت اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر نیز اظهار کرد: برای ساخت این اورژانس 15 میلیارد ریال از محل موقوفه سیف الدوله در تعهد اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان است که برای ساخت این طرح هزینه می شود.
حجت الاسلام عباسی ادامه داد: در حال حاضر این میزان اعتبار در حساب اوقاف و امور خیریه آماده پرداخت و هزینه کرد است و زمانی که اسناد اورژانس تائید شود، این مبلغ بر اساس ضوابط و مقررات پرداخت می شود.
حجت الاسلام عباسی همچنین به راه اندازی استخر سیفیه ملایر با مدیریت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان اشاره کرد و افزود: این استخر مشکلات مختلفی داشت که هم اکنون رفع شده و با مدیریت اوقاف و اخذ مجوز از اداره ورزش و جوانان شروع به فعالیت کرده است.
وی با اشاره به آغاز هفته وقف، بر لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: ما وظیفه داریم در راستای اجرای نیت واقفان حرکت کنیم و تمامی درآمدها و هزینه ها را به صورت شفاف به اطلاع مردم برسانیم.
وی دیدار با امام جمعه، فرماندار ویژه ملایر، دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا بویژه شهدای مدافع حرم، غبارروبی گلزار شهدای امامزاده عبدالله(ع) ملایر، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، اطعام دهی در مقبره امامزاده عبدالله(ع)، همایش لبیک یا رسول الله(ص) و حضور در برنامه صدا و سیمای مرکز همدان را از جمله برنامه های دهه وقف در ملایر برشمرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: همزمان با دهه وقف تمامی خدمات کلینیک دندانپزشکی اوقاف با تخفیف 50 تا 70 درصدی ارایه می شود و ایستگاه همه واقف باشیم با حضور مبلغان در میادین شهر برپا می شود.
حجت الاسلام عباسی همچنین چاپ و توزیع بروشور عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در سطح شهر، نشست تخصصی با روحانیان و ائمه جمعه، فعال کردن انجمن یاوران وقف با حضور اصناف و اقشار مختلف مردم، افتتاح مرکز طرح حافظان قرآن کریم را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد.
وی همچنین به ایجاد دو وقف جدید در روستای کرکان برای ساخت امامزاده کرکان و وقف هشت باب مغازه و چهار باب منزل مسکونی جنب مصلی برای تامین هزینه های ساخت مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر طی سال جاری اشاره کرد.
حجت الاسلام عباسی بیان کرد: همزمان با آیین وداع با شهید غلامحسین ترک دهنو در شب وفات پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ملایر، اطعام دهی در راستای نیت واقف انجام می شود.
25 آبان تا چهارم آذرماه به نام دهه وقف نامگذاری شده است.
63.5 درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه و دارای 170 موقوفه است.
این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.